Customer Service Representative

WestGroupe - Saint-Laurent, QC (30+ days ago)

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CUSTOMER SERVICE REPRESENTATIVE

Role

As a customer service representative, you will be responsible for the management of customer orders. With your ability to listen, you'll build relationships of trust with the customer and provide the best service possible: satisfaction above all!

Responsibilities

  • Respond to customer calls and take orders;
  • Provide customers all the necessary information concerning orders and deliveries;
  • Advise customers on products;
  • Resolve problems;
  • Handle complaints from customers with a professional and respectful attitude;
  • Inspect and clean the frames.

Requirements

The ideal customer service representative is devoted to the satisfaction of the customer. They dedicate their full attention to each customer: regardless of the time of the call, the important thing is that the customer feels that you do everything in your power to help them.

  • Minimum of 1-2 years of experience in over the phone customer service;
  • Job stability;
  • Good communication skills;
  • Bilingual (English & French);
  • At ease with learning new computer programs;
  • Ability to perform repetitive tasks;
  • Knowledge of the field of optics and eyewear, an asset;
  • Patience and listening;
  • Professional and respectful attitude.

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REPRÉSENTANT(E) SERVICE À LA CLIENTÈLE

Rôle

En tant que représentant au service à la clientèle, vous serez responsable de la bonne gestion des commandes des clients. Grâce à votre grande écoute, vous saurez établir des relations de confiance avec la clientèle et lui offrir le meilleur service possible : la satisfaction avant tout!

Responsabilités principales

  • Répondre aux appels de la clientèle et prendre les commandes;
  • Fournir aux clients tous les renseignements nécessaires concernant les commandes et les livraisons;
  • Conseiller les clients sur les produits
  • Résoudre les problèmes au sujet des commandes;
  • Gérer les plaintes des clients avec une attitude professionnelle et respectueuse;
  • Inspecter et nettoyer les montures.Le conseiller au service à la clientèle idéal est dévoué à la satisfaction du client. Il dédie toute son attention à chaque personne : peu importe le temps de l’appel, l’important c’est que le client sente que vous faites tout en votre pouvoir pour l’aider.

Les candidats doivent avoir

  • Minimum 1 à 2 ans d’expérience en service à la clientèle au téléphone;
  • Stabilité d’emploi;
  • Bonnes habiletés de communication;
  • Bilingue (Anglais & Français);
  • Aisance avec les outils informatiques;
  • Capacité à effectuer des tâches répétitives;
  • Connaissance du domaine de l’optique ou de la lunetterie, un atout;
  • Patience et écoute active;
  • Attitude professionnelle et respectueuse.

Type d'emploi : Temps Plein

Expérience:

  • centre d'appel: 1 an (Souhaité)

Formation:

  • École Secondaire (Souhaité)

Langue:

  • Française (Souhaité)
  • Anglaise (Souhaité)