Bilingual Case Coordinator

BioScript Solutions - Oakville, ON (30+ days ago)

Apply Now

BioScript Solutions is committed to helping patients with chronic illnesses and rare diseases achieve the best possible health outcomes. With our total care approach, we simplify access to complex drug therapies and deliver full-service specialty care solutions at every stage of the treatment journey. With a nationwide network of pharmacies, clinics, and distribution centre, we’re a proud employer of more than 750 team members across Canada.

Our Patient Support Programs, NavieGo, works with manufacturers to support their drug therapies and creates an optimal experience for patients prescribed specialty medication, keeping them at the centre of the treatment journey.

It takes passionate, empowered and inspired people to deliver exceptional patient care and support. If you’re looking for a collaborative and dynamic workplace where you can bring and be your best, we have a role for you.

The Opportunity

We are looking for an engaged individual based in Oakville, Ontario to assume the role of Bilingual Case Coordinator. This is a full time, permanent role. The key functions include high quality coordination of patient care and services, undertaking the management of specific projects or cases within NavieGo.

Responsibilities

Management of assigned patient cases and/or projects;
Understanding and adhering to organizational and case management processes;
Coordinating with patients, physician’s offices and other stakeholders;
Reviewing, analyzing, and validating information provided by patients and healthcare providers to facilitate the initiation of services;
Receiving, documenting, and reporting Adverse Events as per organizational and case management processes;
Maintaining clear communication at all times with patients and internal and external stakeholders;
Maintaining thorough documentation of all activities;
Providing inbound and outbound telephone support to patients, primary healthcare providers, and other stakeholders;
Providing feedback to refine the overall patient and stakeholder experience;
Ongoing product and process training as required by management;
Other duties and tasks as required.

Qualifications

Minimum of 1 year of experience in client service within a busy health care environment;
Bilingualism in French and English is a requirement;
Some experience in a high call volume call centre is an asset. Experience in the pharmaceutical field is an asset;
Post-secondary education in related field is required;
Proven excellence in customer service related tasks;
Exceptional organizational skills and strong attention to detail;
Demonstrated prioritization skills and ability to multi-task to meet tight deadlines;
Strong problem solving skills and comfortable working with some autonomy;
Comfortable working with computers and technology, specifically the Microsoft Office suite of products; and
Effective interpersonal skills with a positive demeanour under varying stress levels.

How to Apply

Please submit your application by clicking 'Apply Now' before July 6, 2020.

We thank all applicants for their interest, however only those selected to participate in the hiring process will be contacted.

BioScript Solutions s’engage à aider les patients atteints de maladies chroniques et de maladies rares à obtenir les meilleurs résultats de santé possibles. Grâce à notre approche globale des soins, nous simplifions l’accès aux thérapies complexes et nous proposons des solutions de soins spécialisés à service complet à chaque étape du parcours thérapeutique. En raison de notre réseau national de pharmacies, de cliniques et de notre centre de distribution, nous sommes fiers de notre équipe qui compte plus de 750 membres partout au Canada.

NavieGo, notre division de programmes de soutien aux patients, travaille avec les fabricants pour soutenir leurs thérapies de médicaments spécialisés et pour créer une expérience optimale pour les patients, ce qui garde le patient au centre du parcours thérapeutique.

Il faut des personnes passionnées, habiles et inspirées pour dispenser des soins exceptionnels aux patients et pour leur apporter un soutien. Si vous êtes à la recherche d’un milieu de travail collaboratif et dynamique, où vous pouvez apporter le meilleur de vous-même, nous avons un rôle pour vous.

L’opportunité

Nous sommes à la recherche de personne engages dans la région de Oakville, On pour prendre le rôle de coordonnateur (trice) au soutien du remboursement bilingue. En collaboration avec la Pharmacie BioScript le ou la coordonnateur (trice) est responsable de coordonner et gérer la documentation nécessaire au soin de patients.

Responsabilités

Gestion des documents en lien au soin du patient, incluant perfusion/injection, résultat de laboratoire, assurance et formulaire d’adhésion.
Prendre charge de l’initiation de demande de couverture d’assurance pour patients auprès de compagnie privée ou secteur publique.
Communiquer avec les fournisseurs d’assurance pour recevoir une préautorisation, recevoir l’information nécessaire, entrée de donnée au sujet d’évènement averse tel qu’indiqué par les procédures du manufacturier pharmaceutique.
Participer et assister au développement continu du département pour améliorer les procédures, la qualité, la formation et etc
Maintenir les objectifs de services, incluant le service téléphonique
Entrée de donnée, répondre au appel entrant, faire des appels sortant pour suivi, gestion de courriel, télécopieur et autre tâche administrative.

Qualifications

Bilingue – Français et anglais - obligatoire;
Diplôme d’étude secondaire en science ou soin de santé ou expérience dans un domaine similaire sera considérée.
Avoir un minimum de 2 ans d’expérience en service à la clientèle;
Bonne connaissance des systèmes Microsoft et applications Google (Google apps, Word, Excel);
Professionnel/Courtois/efficace en conversation téléphonique;
Habileté de la gestion du temps, établir les priorités et multitâches;
Bonne communication verbale et écrite et esprit d’équipe
Confortable avec les tâches répétitives
Être flexible pour horaire de travail du lundi au vendredi entre 8hr et 20hr

Pour soumettre une demande

Faites parvenir votre demande en ligne d’ici le 9 juin, 2020.

Nous vous remercions de votre intérêt; toutefois, nous communiquerons seulement avec les personnes dont la candidature a été retenue pour l’entrevue.