Inside Sales Representative - Représentant des ventes internes

Minogue Médical Inc - Montréal, QC (30+ days ago)

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DESCRIPTION

Polymed Chirurgical Inc., a subsidiary of Minogue Medical Inc., is a company specialized in the distribution of medical supplies and equipment and is currently looking for a Sales Representative. The incumbent will report to the Regional Team Lead and will be responsible for creating and maintaining client relationships and successfully selling medical products. He/she will also contribute in developing a strategy to increase the awareness and use of the company’s brand in the market.

RESPONSIBILITIES

  • Maintain client relationships as well as business networks;
  • Develop and establish a new client base;
  • Organize and conduct one-on-one meetings with clients to introduce Polymed’s products and give presentations;
  • Demonstrate the short term and long-term benefits of the products as well as their safety and efficiency;
  • Focus on achieving the sales targets, create raising awareness of the company’s products;
  • Keep up to date with the developments within the sector through research, training or attending relevant conferences;
  • Update records of client details and creating new lead databases for future use;
  • Maintain detailed records;
  • Attend trade exhibitions, conferences and meetings;
  • Attend company meetings, technical data presentations and briefings;
  • Keep up to date with the latest data supplied by the company, present and discuss this data with health professionals;
  • Monitor competitor activity and competitors' products;
  • Seek opportunities to meet contacts in the medical and healthcare sector;
  • Available to travel to different locations throughout the province of Quebec.

REQUIRED SKILLS

  • Bachelor’s degree in business/commerce or sciences;
  • 1-2 years of experience in a similar position;
  • Strong sales aptitude;
  • Perseverant, proactive and a strong sense of initiative;
  • Entrepreneurial drive;
  • Adaptable and able to capitalize on business development opportunities;
  • Determination to succeed;
  • Solution oriented;
  • Good time management skills and ability to prioritize tasks;
  • Professional demeanor is a must;
  • Bilingual in both English and French;
  • Business related computer skills including Microsoft Office Suite.

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DESCRIPTION

Polymed Chirurgical Inc., une filiale de Minogue Medical Inc., une entreprise spécialisée dans la distribution de fournitures et d'équipements médicaux est actuellement à la recherche d'un représentant des ventes. Le titulaire relèvera du chef d'équipe régional et sera responsable de la création et du maintien des relations avec les clients et de la vente des produits médicaux. Il contribuera également à l'élaboration d'une stratégie visant à accroître la notoriété et l'utilisation de la marque de l'entreprise sur le marché.

RESPONSABILITÉS

  • Maintenir les relations avec les clients ainsi que les réseaux des affaires;
  • Développer et établir une base de nouvelle clientèle;
  • Organiser et mener des réunions individuelles avec les clients pour présenter les produits Polymed en plus de faire des présentations;
  • Démontrer les avantages à court et à long terme des produits ainsi que leur sécurité et leur efficacité;
  • Se concentrer sur l'atteinte des objectifs de vente et créer une sensibilisation aux produits de l'entreprise;
  • Se tenir au courant des développements dans le secteur par la recherche, la formation ou la participation à des conférences pertinentes;
  • Mettre à jour les informations du client et créer de nouvelles bases de données de prospects pour une utilisation future;
  • Tenir des registres détaillés;
  • Assister à des expositions commerciales, des conférences et des réunions;
  • Assister aux réunions d'entreprise, présentations de données techniques et briefings;
  • Se tenir à jour avec les dernières données fournies par l'entreprise, présenter et discuter de ces données avec les professionnels de la santé;
  • Faire de la veille sur l'activité des concurrents et les produits des concurrents;
  • Rechercher des occasions de rencontrer des contacts dans le secteur médical et de la santé;
  • Être disponible pour voyager à différents endroits dans la province du Québec.

QUALIFICATIONS

  • Baccalauréat en administration/gestion ou sciences;
  • 1-2 ans d'expérience dans un poste similaire;
  • Forte aptitude en vente;
  • Persévérant, proactif et fort sens de l'initiative;
  • Esprit entrepreneurial;
  • Capacité d’adaptation et apte à capitaliser sur les opportunités de développement commercial;
  • Volonté à réussir;
  • Axé sur les solutions;
  • Bonnes compétences en gestion du temps et capacité à prioriser les tâches;
  • Posséder une attitude professionnelle est indispensable;
  • Bilingue en anglais et en français;
  • Compétences informatiques liées à l'entreprise, y compris Microsoft Office Suite.

Type d'emploi : Temps Plein, Permanent

Horaire :

  • Du Lundi au Vendredi