Représentant Développement des Affaires /Business Development Representative (BDR)

Global Payments Inc. - Montréal, QC (30+ days ago)

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Sommaire

Le Représentant Développement des Affaires («RDA») est le catalyseur du succès de Global Payments Canada («GPC») en terme d’expansion des ventes. Le rôle d'un Représentant des Ventes Directes est de conclure la vente de nos solutions d'affaires avec les marchands de la région.

Rôle

Le RDA travaille en étroite collaboration avec le Gestionnaire de Division local pour fixer les rendez-vous avec les propriétaires d'entreprise au téléphone, en face à face, à travers leur réseau, et via des partenariats de référence. Il organise des présentations avec les clients potentiels; il découvre les besoins et présente les solutions de Global Payments pour conclure des ventes sur nos marchés cibles.

Qu'est-ce qui fait un bon représentant des ventes directes?

Motivé par les résultats

Confiance

Engagement

Sociabilité

Indépendance

Positivité

Affirmation de soi

Résilience

Responsabilités Principales

Cibler et développer des opportunités de vente

Assumer la responsabilité du quota de ventes, ce qui inclut la gestion des cycles de vente, des mesures de conversion et un pipeline de ventes.

Gérer les partenariats (banques, associations, VARS et autres relations avec les partenaires) et assurer un service adéquat aux partenaires

Prospection et exécution de présentations de ventes dynamiques

Expliquer notre proposition de valeur aux clients

Clôture des ventes de nos services de traitement des paiements

Éduquer les commerçants et les propriétaires d'entreprise sur l'industrie du traitement des paiements

Maintenir une communication régulière avec le Gestionnaire de Division

Exigences du poste

Fortes compétences de vente et habilité à contourner les objections.

Fortes compétences interpersonnelles et capacité de prendre en charge et d'atteindre les objectifs.

Orientation entrepreneuriale, orientation client et forte éthique de travail.

Proactivité

Capacité à développer des «approches novatrices» pour résoudre des problèmes.

Compétences de communication écrites et verbales exceptionnelles et capacité de s'exprimer avant les groupes.

Excellentes compétences de prospection, d'ingéniosité, de communication, de présentation et de réseautage

Attitude « hunter »

Comportement professionnel et intégrité impeccable

Sens de l'urgence et talent de vente inné

Doit appeler à froid (cold call) et parler avec des gens face à face

Expérience à traiter directement avec les propriétaires d'entreprises locales et les décideurs de PME

Expérience de vente dans un cycle de vente rapide

Expérience dans un modèle de rémunération basé sur la performance

Permis de conduire valide et assurance auto

Qualifications Requises

Minimum de 3 à 5 ans d’expérience en vente externes. Le candidat idéal a fait ses preuves dans le domaine des ventes B2B.

Connaissances en informatique et capacité à travailler avec Word et Excel ou un autre logiciel similaire, le courrier électronique et Internet.

Possibilité de gérer plusieurs tâches simultanément afin que les résultats des ventes restent constants d'un mois à l'autre. Solides compétences en vente pour fermer les objections. Excellentes compétences interpersonnelles et capacité à prendre en charge et à atteindre des objectifs.

Orientation entrepreneuriale, orientation client et forte éthique de travail. Penseur proactif. Capacité à développer des "approches novatrices" pour la résolution de problèmes.

Aptitudes exceptionnelles à la communication écrite et verbale, notamment pouvoir parler efficacement avant les groupes.

Bilingue Français et Anglais

Overview

The Business Development Representative (BDR) is the catalyst behind Global Payments Canada (“GPC”) success as an organization. As a consultative sales professional, the BDR is responsible for driving revenue growth and bringing in net new business from prospects. Business Development Representatives set appointments with business owners to educate them about GPC’s payment processing solution(s). They do this by prospecting over the phone, face-to-face, through their networks, and building referral partnerships.

Role

The role of a Business Development Representative is to close sales of our business solutions with merchants throughout the area. They work closely with the local Division Manager to set appointments with business owners over the phone, face-to-face, through their network, and via referral partnerships. They run scheduled appointments, uncover needs, and present Global Payments’ solutions to close sales in our target markets.

What makes a great Direct Sales Representative?

Drive for Results
Confidence
Commitment
Coachable
Strategic Thinking
Empathy
Likeability
Independence
Positivity
Assertiveness
Integrity
Resilience

Main Responsibilities

Targeting and developing sales opportunities
Assuming responsibility for delivering the sales quota, which includes managing sales
cycles, conversion metrics, and a rolling sales pipeline.
Managing partnerships (Banks, Associations, VARS, and other partner relationships) and
ensure proper service to the partners
Prospecting and running dynamic sales presentations
Explaining our value proposition to clients
Closing sales of our payment processing services
Educating merchants and business owners on the payment processing industry
Maintaining regular communication with the Division Manager

Job Requirements

Excellent prospecting, resourcefulness, communication, presentation and networking
skills
Works well independently and as part of a team
Incentive-driven sales “hunter”
Professional demeanor and impeccable integrity
High sense of urgency and innate sales talent
Must enjoy cold-calling and speaking with people face to face
Experience dealing directly with small to mid-sized, local business owners and decision makers
Experience closing in a fast sales cycle
Experience in a performance based compensation model
Previous Top Performer status in an outside sales position
Proven track record of pipeline development and closing sales
Valid driver’s license and auto insurance
Computer literacy
Membership in a business or merchant association or a networking group a plus

Required Qualifications

A minimum of 3 to 5 years outside sales experience. The ideal candidate has a proven track record of success in the B2B sales environment.
Bilingual in French and English
PC skills and the ability to work with Word and Excel or other similar software, e-mail and the Internet.
Ability to manage multiple tasks simultaneously so that sales results remain consistent from one month to the next. Strong selling skills to close around objections. Strong interpersonal skills and the ability to take charge and complete objectives.
Entrepreneurial orientation, customer focus and strong work ethic. Pro-active thinker. Ability to develop "innovative approaches" to problem solving.
Exceptional written and verbal communication skills including effective speaking before groups.

Global Payments Inc. is an equal opportunity employer.

Global Payments provides equal employment opportunities to all employees and applicants for employment without regard to race, color, religion, sex (including pregnancy), national origin, ancestry, age, marital status, sexual orientation, gender identity or expression, disability, veteran status, genetic information or any other basis protected by law. Those applicants requiring reasonable accommodation to the application and/or interview process should notify a representative of the Human Resources Department.