Market Access & HTA Manager

Bristol-Myers Squibb - Montréal, QC (30+ days ago)

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Bristol-Myers Squibb is a global Biopharma company committed to a single mission: to discover, develop, and deliver innovative medicines focused on helping millions of patients around the world in disease areas such as oncology, cardiovascular, immunoscience and fibrosis.

Join us and make a difference. We hire the best people and provide them with a work environment that places a premium on diversity, integrity, collaboration and personal development. Through a culture of inclusion, we create a better, more productive work environment. We believe that the diverse experiences and perspectives of all our employees help to drive innovation and transformative business results.

THE POSITION:
Reporting to the Director, Health Technology Assessment and Market Access, this person will be a highly valuable team player who drive successful reimbursement strategies to maximize formulary listings of Bristol-Myers Squibb products with public and private payers in Canada.

Responsibilities include, but are not limited to:
In collaboration with cross-functional teams, identify and develop strategies and tactics to enhance the value proposition of BMS products through innovative and effective reimbursement and HTA initiatives/activities to support public and private payers submissions;
Lead the design and development of economic evaluations for the Canadian market (i.e., burden of illness, cost-effectiveness, budget impact analyses, etc.);
Work with Worldwide teams to adapt global value strategy to the Canadian market;
Develop compelling value dossiers to establish the clinical and pharmacoeconomic evidence of value of BMS products with Canadian public and private payers;
Deliver high quality health technology assessments (HTA) submissions on a timely manner;
Liaise with HTA agencies (CADTH, pCODR, INESSS), provincial/territorial drug plans, private payers, pan Canadian Pharmaceutical Alliance (pCPA), academic experts, medical specialists and other stakeholders;
In collaboration with medical affairs teams, develop innovative health economics and outcomes research studies (e.g. real-world evidence, patient-reported outcomes etc.) to support value propositions;
Forge relationships with internal market access team members to develop advocacy strategies related to key policy issues supporting business objectives;
Manage projects and budgets within set targets and timelines

Skills/Knowledge Required :
Understanding of Canadian drug pricing/reimbursement landscape and HTAs;
Demonstrate passion, innovation, accountability, strategic leadership and speed;
Ability to balance strategic thinking with intricate planning and strong tactical execution within a matrix, cross-functional environment;
Prioritize effectively and manage multiple projects concurrently;
Strong scientific and business acumen, analytical skills, entrepreneurial attitude;
Prior experience or strong knowledge in oncology is an asset;
Fluent bilingually (in English and French) required.
Master’s degree, PharmD, or PhD
Healthcare professional and/or studies in Epidemiology, biostatistics, Health Economics, HTA or related fields;
Excellent knowledge of Microsoft Office (Word, Excel, Power Point).

Additional information

Travel required is minimal (10%)

For more information, please visit: www.BMS.com

LE POSTE

La personne embauchée rapportera au directeur pour l’évaluation des technologies de la santé et l’accès au marché et jouera un rôle important dans la mise en œuvre de stratégies de remboursement visant à maximiser l’accès aux patients des produits Bristol-Myers Squibb avec les payeurs publics et privés au Canada.

Les responsabilités comprennent, entre autres :
En collaboration avec des équipes inter fonctionnelles, identifier et développer des stratégies et des tactiques pour mettre en valeur les produits BMS par le biais d’initiatives et d’activités de remboursement innovantes et efficaces pour soutenir les soumissions des payeurs publics et privés;
Diriger la conception et l'élaboration d'évaluations économiques pour le marché canadien (c.-à-d. analyse du fardeau de la maladie, coût-efficience, analyses d'impact budgétaire, etc.);
Travailler avec les équipes du siège social et internationales pour adapter la stratégie de remboursement au marché canadien;
Développer des dossiers convaincants pour établir les preuves cliniques et pharmacoéconomiques de la valeur des produits de BMS avec les payeurs publics et privés canadiens;
Produire des soumissions pour les agences d’évaluation des technologies de la santé (ETS) de haute qualité en temps opportun;
Assurer la liaison avec les agences d'ETS (ACMTS, INESSS), les régimes d'assurance médicaments provinciaux et territoriaux, les payeurs privés, l'Alliance pancanadienne pharmaceutique, les experts universitaires, les spécialistes médicaux et d'autres intervenants.
En collaboration avec les équipes des affaires médicales, développer des études innovantes sur l'économie de la santé et les résultats (par exemple, des preuves concrètes, des résultats rapportés par les patients, etc.) pour soutenir la mise en valeur des produits de BMS;
Travailler avec les autres membres de l’équipe d’accès au marché afin d’élaborer des stratégies en rapport avec les principales questions politiques à l’appui des objectifs commerciaux;
Gérer les projets et les budgets en respectant les objectifs et les délais fixés;

Compétences/connaissances requises

Un minimum de 2 ans d'expérience professionnelle pertinente;
Compréhension de l’environnement du remboursement des médicaments et des agences d’évaluation des technologies.
Faire preuve de passion, d'innovation, de sens des responsabilités, de leadership stratégique et de rapidité;
Capacité à équilibrer la réflexion stratégique avec une planification complexe et une exécution tactique forte dans un environnement inter fonctionnel et matriciel;
Développer des relations productives avec des individus à différents niveaux de l'organisation;
Un sens aigu des sciences et des affaires, des compétences analytiques et une attitude entrepreneuriale;
Couramment bilingue (en anglais et en français).
Études supérieures (Maitrise, PharmD, or PhD)
Professionnel de la santé et/ou études en épidémiologie, statistiques, économie de la santé ou domaines connexes de préférence;
Excellente connaissance de Microsoft Office (Word, Excel, Power Point).

Autres informations :
Le titulaire du poste devra se déplacer à l’occasion (10% du temps)

Pour obtenir de plus amples renseignements, veuillez consulter le site : www.bms.com

Bristol-Myers Squibb recognizes the importance of balance and flexibility in our work environment. We offer a wide variety of competitive benefits, services and programs that provide our employees the resources to pursue their goals, both at work and in their personal lives.