Accounting Clerk

Storex Industries Corporation - Lasalle, QC (30+ days ago)

Apply Now

*** Version française ci-dessous ***

At Storex Industries, we believe in growth through focus and dedication. We are a leading manufacturer of world-class plastic office supplies since 1998. We are currently seeking an accounting assistant who can handle the overflow of administrative tasks in the accounting department. This is an entry-level position, for new graduates and those with approximately 1-2 years of experience.

MAIN RESPONSIBILITIES:

  • Sending invoices via mail, email, internet, and EDI
  • Cash applications for accounts receivable
  • Data entry, scanning, and filing
  • General support to accounting team and special projects as needed
  • Receptionist duties (answering phone calls and greeting visitors)

REQUIRED QUALIFICATIONS:

  • General understanding of accounting principles
  • Working knowledge of Microsoft Excel and Access
  • Literacy in current accounting software (Knowledge of ACCPAC an asset]
  • Problem-solving abilities and detail oriented
  • Fluency in English, functional French knowledge

We thank all applicants for their interest in this position. However, only those considered for an interview will be contacted.

*******************************************

Chez Storex Industries, nous croyons que l'accroissement et le développement d'une compagnie parviennent directement du dévouement et de la concentration. Nous sommes une manufacture d'articles de fournitures de bureau en plastique de classe mondiale depuis 1998. Nous sommes présentement à la recherche d'un aide-comptable qui peut gérer l'excès de tâches administratives dans le département de comptabilité. Il s'agit d'un poste de niveau d'entrée pour les nouveaux diplômés et ceux/celles possédant 1 à 2 ans d'expérience.

RESPONSABILITÉS PRINCIPALES:

  • Envoyer les factures par courrier, courriel, Internet et EDI (Échange de données informatisées)
  • Traiter les demandes des fonds liquides pour le département de comptes recevables
  • S'occuper de la saisie de données, le balayage et l’archivage
  • Assister l'équipe de comptabilité et avec d'autres projets spéciaux selon les besoins
  • Exécuter les fonctions de réceptionniste (répondre au téléphone et accueillir les visiteurs)

COMPÉTENCES REQUISES:

  • Compréhension générale des principes de comptabilité
  • Connaissance pratique de Microsoft Excel et Access
  • Familiarisation avec les logiciels de comptabilité (ACCPAC un atout)
  • Minutieux(se) et avoir la capacité de résoudre les problèmes
  • Anglais courant et connaissance pratique du Français

Nous remercions tous les candidats d'avoir montré leur intérêt pour ce poste. Cependant, nous communiquerons seulement avec les candidats que nous voulons convoquer à une entrevue.

Job Types: Full-time, Permanent

Salary: $13.00 to $15.00 /hour

Experience:

  • accounts payable: 1 year (Preferred)
  • Accounting: 1 year (Preferred)
  • Payroll: 1 year (Preferred)
  • Bookkeeping: 1 year (Preferred)
  • General Accounting: 1 year (Preferred)