Corporate Communication Assistant

BFLC - Montréal, QC (30+ days ago)

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Reporting to the Team Leader of the Corporate Communications Department, the Corporate Communication Assistant will work closely with the entire Communications team. His or her role will be to promote the BFL CANADA brand internally and externally, working with employees to ensure the communication policies and standards are followed. More precisely, the Assistant:

Supports the Corporate Communication Team in achieving the communication plans, strategies and projects that reflect BFL CANADA’s priorities, as well as various communications and marketing projects;
Implement graphic design standards to maintain uniformity with the company's brand image;
Reviews and formats written and digital content intended for internal and external audiences, and coordinate its distribution (memos, emails, documents, policies and procedures, web content, etc.);
Maintains and promotes the intranet, publishes internal content and answers internal communication requests;
Develops print and digital marketing material to support the sales force (Word and PowerPoint presentations, RFPs, administrative documents, brochures, etc.)
Promotes the brand image and ensures national compliance;
Creates media monitoring reports;
Manages the promotional material order process and the printing process;
Manages the shared mailbox and the filling system;
Participates in the maintenance of the website;
Produces quarterly analyses reports for the website and the intranet;
Assumes all other tasks and responsibilities related to the position.

OUR IDEAL CANDIDATE

A minimum of three years of experience in a similar role;
Experience in the marketing and communication fields;
Bilingual (French and English) both written and spoken;
Diligence and attention to detail;
Strong proficiency with the Microsoft Office suite software;
Strong concern for the quality of verbal and written communications;
Ability to use graphic design software (Adobe Suite);
Autonomy, sense of responsibility and organization;
Team spirit and initiative;
Creativity;
Good people skills.

Relevant de la chef d’équipe du service des communications corporatives, l’adjoint(e) aux communications corporatives travaillera étroitement avec l’ensemble de l’équipe des communications. Son rôle sera de promouvoir la marque BFL CANADA à l’interne et à l’externe, de collaborer avec les employés et d’assurer le respect des politiques et normes. Plus précisément, l’adjoint(e) aura comme rôle de :

Appuyer l’équipe des communications corporatives dans la réalisation des plans de communication et stratégies du service, de même que des divers projets de communication et marketing;
Mettre en application les normes et standards graphiques afin d’être aligné avec l’image de marque de l’entreprise;
Réviser et mettre en page du contenu écrit et électronique destiné à l’interne et à l’externe et en coordonner la diffusion (mémos, courriels, documents, politiques et procédures, contenu web, etc.);
Maintenir et promouvoir l’intranet, publier les contenus internes et répondre aux demandes de communication interne;
Concevoir du matériel marketing digital et imprimé destiné à appuyer la force de vente (présentations Word et PowerPoint, offres de services, documents administratifs, brochures, etc.);
Faire la promotion de l’image de marque et en assurer la conformité à l’échelle nationale;
Effectuer une veille médiatique quotidienne;
Gérer le processus de commande du matériel promotionnel et le processus d’impression;
Gérer la réception des courriels et le système de classement;
Participer à la maintenance du site web;
Produire un rapport d’analyse trimestriel du site web et de l’intranet;
Assumer toutes autres tâches et responsabilités reliées à ses fonctions.

NOTRE CANDIDAT IDÉAL

Minimum de 3 ans d’expérience dans un rôle similaire;
Expérience dans le domaine des communications et du marketing;
Parfaite maitrise du français et de l’anglais, tant à l’oral qu’à l’écrit;
Rigueur et souci du détail;
Excellente maîtrise des logiciels de la suite Microsoft Office;
Souci marqué pour la qualité des communications verbales et écrites;
Connaissance des logiciels de création graphique (Suite Adobe);
Autonomie, sens des responsabilités et de l’organisation;
Esprit d’équipe et d’initiative;
Créativité;
Habileté à établir des relations interpersonnelles.