Destination Services Specialist

Air Canada Vacations - Montréal, QC (30+ days ago)

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Job Brief
This team will be responsible for the logistical and service oversight of all destinations offered by Air Canada Vacations. They key function of this role is to be present at destination during regular and irregular operations

Destination Services Specialist

RESPONSIBILITIES

Train and coach local ground handlers and Air Canada Vacations (ACV) Supervisors
Ensure optimal branding and ACV visibility at destination
Identify marketing opportunities and work with various departments to implement
Responsible for ensuring the health and safety of all our passengers and guests across various touchpoints such as resorts, transportation, and excursions.
Assist Product with Contracting local suppliers
Crisis Management – at destination. May require absence from home and overnight stays to ensure proper resolution of the matter.
Build and maintain strong working relationship with suppliers
On site presence during special events such as familiarization trips, hotel grand openings, and other similar events that would require representation from Air Canada Vacations
Collaborate in the production (drafting, review) of the Destination Services manual.
Liaise with other departments as required.
Frequent travel required to the various destinations serviced by Air Canada Vacations Help with recruiting and assist in hiring staff
Recommend and implement procedures
Manage multiple projects
Perform other duties as may be assigned
KNOWLEDGE & SKILLS REQUIRED

Diploma in tourism or equivalent experience
5-years minimum of experience with a tour operator
Must demonstrate accuracy, initiative; judgement and act in a confidential manner
Ability to communicate effectively – written and verbal
Ability to create reports
Analytical
Experience in destination services/operations is a must
Computer knowledge: Excel, Word, Ocean, Report Manager, Emerald
Knowledge of English, French and Spanish is an asset
Ability to travel at least twice a month

Spécialiste, Services à destination

L’équipe assurera une supervision logistique et un suivi des services pour toutes les destinations desservies par Vacances Air Canada. La principale fonction de ce poste est d’être présent à destination lors d’activités régulières comme irrégulières.

RESPONSABILITÉS

Former et encadrer les accompagnateurs à destination et les superviseurs de Vacances Air Canada (VAC)
Maximiser la visibilité de la marque et de VAC à destination
Identifier les débouchés commerciaux et travailler avec divers départements pour saisir ces occasions
Assurer la santé et la sécurité de tous les passagers et invités dans plusieurs points de contact, dont des complexes, des moyens de transport et lors d’excursions
Aider le service, Produits à octroyer des contrats aux fournisseurs locaux
Prendre en charge la gestion de crise à destination - peut nécessiter le départ du domicile et un séjour à destination du jour au lendemain pour résoudre le problème de façon adéquate
Développer et entretenir de bonnes relations de travail avec les fournisseurs
Être présent sur le terrain lors d’événements spéciaux dont des voyages de familiarisation, l’ouverture officielle d’hôtels et tout autre événement similaire exigeant que Vacances Air Canada soit représenté
Aider à la production (ébauche, révision) des guides de Services à destination
Assurer la liaison avec d’autres départements, au besoin
Voyager fréquemment vers différentes destinations desservies par Vacances Air Canada
Participer au processus d’embauche et assister le personnel d’embauche
Recommander et mettre en œuvre des procédures
Gérer plusieurs projets
S’acquitter d’autres fonctions, au besoin
CONNAISSANCES ET COMPÉTENCES REQUISES

Diplôme en tourisme ou expérience équivalente
5 ans d’expérience minimum à titre de voyagiste
Doit faire preuve de minutie, d’initiative ainsi que de bon jugement et agir de façon confidentielle
Capacité à communiquer de façon efficace à l’écrit comme à l’oral
Capacité à rédiger des rapports
Esprit analytique
Expérience en lien aux services/opérations à destination obligatoire
Connaissances informatiques : Excel, Word, Ocean, Gestionnaire de rapports, Emerald
Bonne maîtrise de l'anglais et du français. Maîtrise de l'espagnol, un atout
Capacité à voyager au moins deux fois par mois