Assistant de laboratoire - Granulats (Montreal-Est) / Lab Assistant - Aggregates (Montreal East)

Lafarge North America - Montréal, QC (30+ days ago)

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Valorisation de la marque:
Lafarge in Canada is proud to provide construction solutions in the buildings, infrastructure and industrial segments. These solutions are built with high performance products from our cement, aggregates, ready-mix concrete, asphalt and road construction, and concrete products divisions. From the use of alternative materials and recycling to renewable energy, Lafarge's focus is to develop innovative products that can contribute toward sustainably constructed building solutions. Lafarge takes personal growth and development to heart, and provides resources for our employees to take control of their own careers. Through our commitment to communities, to the health and safety of our employees and their families, or through the many volunteer hours of our employees, Lafarge demonstrates our care for people. If you want to work in an environment that values hard work, entrepreneurship, and collaborative teamwork, Lafarge is for you. Building Better Cities is what we do. Come Build a Better Career with us! More information can be found at www.lafarge.ca/en/careers .

Vue d'ensemble:
Objectif et sommaire

Relevant du superviseur au contrôle de la qualité (CQ), l’assistant de laboratoire - Granulats est responsable d’instaurer un contrôle de la qualité pour la production et l’expédition de nos produits, en toute sécurité. L’assistant de laboratoire veille à ce que le plan de qualité soit observé dans tous nos sites du Grand Montréal (GMA) et sur la Rive-Sud de Montréal, Québec. C’est un poste horaire, saisonnier.

Objective & Overview

Reporting to the Quality Control (QC) Supervisor, the Laboratory Assistant - Aggregates is responsible for safely implement Quality Control for production and shipping of our products. The QC Supervisor ensures our Quality Plan is respected across our sites in the Greater Montreal Area (GMA) and in Montreal South Shore, Quebec. This is a seasonal hourly-paid position.

Responsabilités:
Responsabilités :
Santé et sécurité : L’assistant de laboratoire est responsable de travailler de manière sûre et efficace en suivant le programme de sécurité de Lafarge et la loi applicable. L’assistant de laboratoire est directement impliqué dans l’analyse du risque essentielle aux activités de laboratoire, au développement et à l’application des plans d’amélioration en matière de santé et de sécurité et d’ergonomie. Il travaille aussi efficacement et en collaboration avec les équipes diverses.

Soutien aux opérations : L’assistant de laboratoire a la responsabilité de veiller au respect de notre plan de qualité pour les matériaux produits et expédiés de tous nos sites GMA. L’assistant de laboratoire analysera les résultats d’essais, puis les partagera avec les équipes aux opérations pour veiller à ce que nos produits soient conformes aux spécifications. Autres tâches : S’assure d’entrer les résultats des essais dans notre logiciel CQ, collabore avec les équipes aux opérations pour effectuer les ajustements nécessaires à la production et veiller à la conformité du produit, et prépare divers plans d’action/mesures correctives pour atteindre et améliorer les résultats de qualité.

Soutien technique et contrôle de la qualité : L’assistant de laboratoire doit entretenir d’excellentes relations avec les équipes des services des ventes, des opérations et du service à la clientèle. Il apportera un soutien à la clientèle en lui fournissant des documents et des bulletins techniques et/ou en visitant les chantiers pour résoudre des problèmes techniques. Il doit effectuer des tâches administratives de veiller à ce que la documentation soit à jour pour que nous conservions notre certification ISO 9001/2015.

Rapports : L’assistant de laboratoire doit gérer de nombreux rapports et veiller à ce que la documentation technique soit mise à jour, conformément à notre plan de qualité. L’assistant de laboratoire doit apporter son soutien aux équipes des ventes, de la production et de l’administration, au besoin (préparation de rapports, projets spéciaux et autres demandes spéciales).

Exigences physiques : Lors de l’exécution de ses tâches, l’employé doit régulièrement se servir de ses mains pour tâter, prendre, manipuler ou sentir le matériau. Il doit fréquemment être debout; marcher; monter les escaliers et les échelles; saisir avec ses mains et ses bras; parler, entendre et sentir. À l’occasion, l’employé doit travailler dans des postures contraignantes : en équilibre, penché, agenouillé ou accroupi. Il doit fréquemment soulever et/ou déplacer des charges de 11,3 kg (25 lbs) et à l’occasion de 23 kg (50 lbs) ou plus. Des capacités de vision particulières sont nécessaires à ce travail, comme une vision de proximité, des couleurs, de perception de la profondeur et la capacité de faire la mise au point. L’employé effectuera des tâches à l’extérieur, dans toutes les conditions météorologiques et travaillera autour d’équipement et de pièces mécaniques en mouvement. L’ÉPI divers inclut des bottes de sécurité, des vêtements rétroréfléchissants, des lunettes de sécurité et un casque de sécurité. De l’ÉPI additionnel peut être nécessaire selon les tâches.

Relation avec les autres :
Assistant de laboratoire – Collaboration et travail d’équipe
Superviseur au contrôle de la qualité – Communication constante et responsabilité
Opérateurs de chargeuse – Communication pour faire préparer des aires de prélèvement
Équipe de la production – Partager les résultats d’essais et prendre connaissance de l’horaire de production
Représentants commerciaux – Partager des bulletins techniques

Responsabilités précises :
Travailler de manière sécuritaire
Contrôle de la qualité et performance du produit
Service à la clientèle et soutien
Résolution de problèmes
Implantation de meilleures pratiques et de processus de contrôle de la qualité
Faire le suivi des politiques de Qualité

Dimensions :
Volume : Six (6) millions de tonnes (3M production et 3M expédition)
Subordonnés directs : Aucun

Responsibilities:
Health & Safety: The Laboratory Assistant is responsible to work in a safe and effective manner following the Lafarge Safety Program and applicable legislation. The Laboratory Assistant is directly involved in risk analysis necessary for lab activities, development and application of improvement plans in relation to Health & Safety and ergonomics. They will also work efficiently and in collaboration with the different teams.

Support to Operations: The Laboratory Assistant is responsible to ensure the Quality Plan for our materials produced and shipped are applied across our GMA sites. The Laboratory Assistant will analyze the testing results and then share them with the Operations teams to ensure our products comply with specifications. Other duties include: Ensuring all testing results are entered into our QC software, participate with Operation teams to conduct production adjustments needed to ensure product conformance, as well as to prepare various corrective/preventive action plans to help achieve and improve quality results.

Technical Support and Quality Control: The Laboratory Assistant must maintain excellent relationships with Sales, Operations and Customer Support teams. They will provide Customer support by supplying technical documents and datasheets and/or by visiting customer job sites for technical troubleshooting. They are responsible to perform administrative activities and insure all documentation is updated in order to maintain our ISO 9001/2015 Certification.

Reporting: The Laboratory Assistant will manage various reports and ensure that the technical documentation is updated according to our Quality Plan. The Laboratory Assistant is also responsible to support the Sales, Production or Administrative teams when necessary (report preparation, special projects or other special requests).

Physical attributes: While performing the duties of this job, the employee is regularly required to use hands to finger, grasp, handle, or feel. The employee frequently is required to stand; walk; climb stairs & ladders; reach with hands and arms; talk, hear and smell. Infrequently the employee is required to work in awkward situations; balance; stoop, kneel or crouch. The employee must frequently lift and/or move up to 25 pounds, occasionally lift and/or move up to 50+ pounds. Specific vision abilities required by this job include close vision, color vision, peripheral vision, depth perception, and the ability to adjust focus. Employees will perform work outdoors in all weather conditions, and will work around moving mechanical parts and equipment. Various PPE will include safety boots, reflective clothing, safety glasses, gloves and hard hat. Additional PPE may be required depending upon tasks.

Relationship with Others

Lab Assistant – Collaboration and Team work
Quality Control Supervisor – Constant communication and accountability
Loader Operators– Communication to obtain sampling pads
Production Team – Share test results and obtain production schedule
Sales Representatives – Share Technical datasheets

Specific Accountabilities:
Work in a safe manner
Product quality control and performance
Customer service and support
Troubleshooting
Implementation of best practices and quality control process
Follow-up Quality policies

Dimensions:
Volume: 6 Million tons (3M production and 3M shipping)
Direct reports: None

Compétences:
Profil de compétence :
Formation et expérience de travail :
Scolarité postsecondaire en génie civil ou similaire (DEC ou AEC)
Expérience en contrôle de la qualité des matériaux (un atout)
Bonne connaissance ISO, BNQ, CSA et des normes de la Ville de Montréal
Excellentes connaissances des essais de contrôle de la qualité et des meilleures pratiques sur les chantiers
Capacité à travailler en équipe et de manière autonome
Bonnes compétences informatiques des logiciels Windows
Excellentes compétences en communication écrite et verbale et capacité à établir de bonnes relations internes et externes avec les clients.
Motivé
Langue de travail : Français (anglais, un atout)
Les candidats doivent posséder un permis de conduire classe 5. La disponibilité pour travailler sur divers quarts est essentielle. Les quarts de travail peuvent s’étaler sur 12 heures et sont alternants; ils peuvent avoir lieu de soir et de fin de semaine pour répondre aux besoins de l’entreprise.

Compétences de Lominger

Orientation client
Orientation sur les résultats
Intégrité et confiance
Puissance intellectuelle
Gestion et mesure du travail
Gestion du processus

Qualification Profile:
Education & Work Experience:
Post-secondary education in Civil engineering or similar (DEC or AEC)
Experience in materials quality control (an advantage)
Sound knowledge of ISO, BNQ, CSA and City of Montreal standards.
Excellent knowledge of quality control tests and best construction practices at the job sites
Must also be able to work well as part of a team and independently
Good computer skills for Windows based software
Should have excellent written and oral communication skills and capable of creating good relationships internally and externally with our customers.
Motivated
Job Language: French (English an advantage)
Candidates must Possess Full Class 5 Driver’s License. Availability for shift work is a must. Shifts can extend to 12 hours and are rotating and may involve some evenings or weekends to meet the needs of the business.

Lominger Competencies

Customer focus
Drive for results
Integrity and trust
Intellectual horsepower
Managing and measuring work
Process management

Texte standard:
Why work for us?

Working for Lafarge offers a wide variety of career opportunities that utilize your abilities and skills to contribute to a better world. In addition to local and global developmental opportunities, we provide employees with competitive compensation, a comprehensive benefits plan, a health & wellness program with financial incentives, an extensive global e-learning platform and much more! More information can be found at:

www.lafarge.ca

We thank you for your interest. Only candidates selected for an interview will be contacted. Lafarge is committed to the principles of employment equity and encourages the applications from women, visible minorities, and persons with disabilities.

Lafarge Canada Inc. welcomes and encourages applications from people with disabilities. In Ontario, our organization/business is committed to fulfilling our requirements under the Accessibility for Ontarians with Disabilities Act. Accommodations are available on request for candidates taking part in all aspects of the selection process.