Service Technican I

NCR - Montréal, QC (30+ days ago)

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About NCR

NCR Corporation (NYSE: NCR) is a leading software- and services-led enterprise provider in the financial, retail, hospitality, telecom and technology industries. NCR is headquartered in Atlanta, Ga., with 34,000 employees and does business in 180 countries. NCR is a trademark of NCR Corporation in the United States and other countries.

À propos de NCR Corporation
NCR Corporation (NYSE: NCR) est une société technologique internationale menant la manière dont le monde se connecte, interagit et effectue des transactions avec les entreprises. Assistées et libre-service et des solutions complètes soutien des services de NCR répondent aux besoins de détail, voyages, d'accueil, les jeux, le secteur public, opérateur télécom organisations financières et d'équipement dans plus de 100 pays. NCR (www.ncr.com) a son siège à Duluth, en Géorgie.

Localisation : Montréal (Rive-Sud), QC

Original

SOMMAIRE DU POSTE & principaux domaines de responsabilité :
  • Position chargé de fournir l'installation , l'entretien et les réparations sur le matériel au sein d'un territoire / région affectée pour assurer la continuité des opérations de la clientèle et des niveaux élevés de satisfaction de la clientèle
  • Effectuer des travaux de niveau I sur les produits et services de moyenne-haute complexité ; produits de niveau I incluent de grands serveurs et ordinateurs centraux et périphériques, imprimantes grand système et les traceurs, les serveurs d' entreprise , des réseaux et des logiciels , lecteur de traitement d'article / trieuses et les problèmes de mise en réseau sur Les systèmes d'imagerie , mise en réseau d'équipements moyen / élevé de complexité / communications , Réseau et gestion / protocoles systèmes (Ethernet , Token -Ring, StarLAN , NetBIOS , X.25 )
  • Les principaux services comprennent l'entretien du matériel, l'installation , la gestion du réseau , la maintenance multifournisseurs et le support logiciel
  • Assurer l'installation , l'entretien et les réparations sur ATM ( entretien de deuxième ligne ) et / ou POS ( Point of Sale) et autres équipements électromécaniques à divers endroits au sein d'un territoire / région affectée
  • Assurer la continuité des opérations de la clientèle et des niveaux élevés de satisfaction de la clientèle , gérer les incidents des clients qui lui sont confiées ; Établir des relations de travail avec les clients et de développer des canaux informels de communication avec un compte de client au niveau local
  • Responsable de la propriété de tous les problèmes des clients / besoins qui sont exprimés ou observés et agit de façon appropriée; pouvant servir de support à associer Ingénieur du client et / ou du Service; Représentant / Service Technician Tech lorsque nécessaire
  • Comprendre et effectuer les différents accords de niveau de service à la clientèle (SLA ) les exigences et élever ou remonter les problèmes , le cas échéant , et / ou selon les procédures établies
  • Représenter NCR d'une manière qui reflète positivement sur l'image et la réputation de l'entreprise
  • Vérifiez que l'environnement du site répond aux exigences avant l'installation ou le déploiement ; Installer des systèmes des clients , conformément au plan d'installation, certifie que l'installation ou la configuration du produit est conforme aux exigences du client
  • Analyser et corriger tous les problèmes techniques sur le matériel dans les comptes de clients affectés ; exécuter des routines de maintenance préventive périodiques sur les produits et installe des modifications à l'équipement ; Effectuer les révisions et les réparations d'entretien comme une question de routine , peut également effectuer requis swaps modulaires et des remplacements d'unités ou d'effectuer préventive services de maintenance
  • Répondre à un appel d'un client , qui comprendra l'identification des problèmes , l'escalade et la résolution de problèmes de logiciels de système d'exploitation , Responsable de garder client informé pendant le processus de résolution de problème, effectuer les vérifications de service et les enquêtes de satisfaction de la clientèle relatives à la situation
About NCR Corporation NCR Corporation (NYSE: NCR) is a global technology company leading how the world connects, interacts and transacts with business. NCR’s assisted- and self-service solutions and comprehensive support services address the needs of retail, financial, travel, healthcare, hospitality, entertainment, gaming and public sector organizations in more than 100 countries. NCR ( http://www.ncr.com/) is headquartered in Duluth, Georgia.

Location: Montreal

POSITION SUMMARY & KEY AREAS OF RESPONSIBILITY:
  • Position responsible for providing installation, maintenance and repairs on equipment within an assigned territory/region to assure continuity of customer operations and high levels of customer satisfaction
  • Perform Tier I work on products and services of medium-high complexity; Tier I products include large servers and mainframe computers and peripherals, large system printers and plotters, enterprise level servers, networks and software, item processing reader/sorters and networking issues on imaging systems, medium/high complexity networking/communications equipment, network and systems management/protocols (Ethernet, Token-Ring, StarLAN, NetBIOS, X.25)
  • Primary services include hardware maintenance, installation, network management, multi-vendor maintenance and software support
  • Provide installation, maintenance and repairs on ATM (second line maintenance) and/or POS (Point of Sale) equipment and other electromechanical equipment at various locations within an assigned territory/region
  • Provide continuity of customer operations and high levels of customer satisfaction; Manage customer incidents as assigned; Build working relationships with customers and develop informal communication channels with customer account at the local level
  • Responsible for ownership of all customer issues/needs that are voiced or observed and acts appropriately; May provide support to Associate Customer Engineer and/or Service; Representative/Service Technician Tech when necessary
  • Understand and perform the various customer Service Level Agreement (SLA) requirements and elevate or escalate issues when appropriate, and/or according to established procedures
  • Represent NCR in a manner that reflects positively on the image and reputation of the company
  • Verify that the site environment meets the requirements prior to installation or rollout; Install customer systems according to the installation plan, certify that the installation or setup of the product meets the customer's requirements
  • Analyze and correct all technical problems on equipment within assigned customer accounts; Perform periodic preventive maintenance routines on products and installs modifications to equipment; Perform overhauls and maintenance repair as a matter of routine; May also perform required modular swaps and unit replacements or perform preventative maintenance services
  • Respond to a customer call, which will include problem identification, escalation and resolution of operating system software problems; Responsible to keep customer informed during the problem resolution process; Perform service verification and customer satisfaction surveys relating to the situation
  • Responsible for network fault management, assists in the performance management on traffic, configuration management, security management, software management, accounting management and remote system management
  • Responsible for the prompt completion and accuracy of all administrative functions, including assisting in producing, installing modifications and/or upgrades, updating the customer on activities and updating any needed databases
  • Sell supplies, low-end equipment, OEM products as well as NCR maintenance contracts for basic and/or extended service; Insures accurate charging for all billable services
  • May be dispatched daily on a call-by-call basis or may establish his/her own daily schedule on the basis of automated reports; Conducts work at customer site(s), local NCR offices, or in a virtual environment
  • May require prolonged travel, carrying and lifting tool kit/parts of varying weights (1- 50 lbs.); May require bending/squatting, walking/standing /sitting for prolonged periods; Exposure to enclosed spaces, dust, drafts, and damp areas
  • Responsible for accurate and prompt reporting of calls and activity, as well as other reporting as required; Responsible for tracking and reporting all expenses incurred in the delivery of services, including telephone, private automobile, and/or public transportation
  • Responsible for capturing detailed customer asset information and other data required to complete any invoicing or billing activities
QUALIFICATIONS DE BASE:
Diplôme d'études secondaires ou l'équivalent

Des études supplémentaires dans un domaine connexe (c.-à-électronique, informatique, technologie)
1-3 ans d'expérience pertinente
Compétences personnelles informatiques ( systèmes d'exploitation Microsoft et Associated bureau Composants de suite ) , les outils et les compétences électroniques de base ; matériel spécifique et des connaissances du système d'exploitation sur les produits affectés
Capacité de travailler selon un horaire flexible y compris les nuits , week-ends , les heures supplémentaires, quarts flexibles et sur appel

Bilingue en francais et en anglais

Qualifications souhaitables:
Un grade d'associé préféré
3 ans d' expérience pertinente
A+ Certification
Architecture des systèmes (par exemple , l'architecture client / serveur , les systèmes basés sur le Web )
Systèmes de gestion de base de données ( par exemple , les interfaces SQL , les données à distance )
Systèmes / protocoles de gestion des systèmes réseau et (par exemple , Ethernet , SNA , WAN)

TEE Déclaration : Intégré dans nos valeurs communes , c'est l'engagement de NCR à la diversité. NCR s'engage à être une entreprise mondiale inclusive où tous les gens sont traités équitablement , reconnus pour leur individualité, promu basée sur la performance et l'a encouragé à s'efforcer d'atteindre leur plein potentiel. Nous croyons dans la compréhension et le respect des différences entre tous les peuples. Ce concept englobe , mais ne se limite pas à des différences de l'homme en ce qui concerne la race , l'origine ethnique , la religion , le sexe , la culture et la capacité physique. Chaque individu chez NCR a une responsabilité permanente à respecter et à soutenir un environnement globalement diversifié.

Déclaration aux organismes de tiers : à toutes les agences de recrutement : NCR accepte uniquement les résumés des agences sur la liste de fournisseurs privilégiés RCN. S'il vous plaît ne reprend réjouissons de notre système de demande de suivi , les employés de la RCN , ou toute installation RCN. NCR n'est pas responsable des frais associés aux candidatures spontanées.

BASIC QUALIFICATIONS:
High School Diploma or equivalent

Additional Study in a Related Field (i.e. Techncial, Electronics, Computers)

1-3 years of related experience

Personal computer skills (Microsoft Operating Systems and Associated Office Suite Components), tools, and basic electronic skills; Specific hardware and operating system knowledge on assigned products

Ability to work a flexible schedule including nights, weekends, overtime, flex shifts and on-call

Bilingual in French and English

PREFERRED QUALIFICATIONS:
Associate’s Degree preferred

3 years of related experience

A+ Certification

Systems Architecture (e.g., Client/server architecture, Web based systems)

Database management systems (e.g., SQL interfaces, remote data)

Network and systems management systems/protocols (e.g., Ethernet, SNA, WAN)

EEO Statement Integrated into our shared values is NCR's commitment to diversity. NCR is committed to being a globally inclusive company where all people are treated fairly, recognized for their individuality, promoted based on performance and encouraged to strive to reach their full potential. We believe in understanding and respecting differences among all people. This concept encompasses but is not limited to human differences with regard to race, ethnicity, religion, gender, culture and physical ability. Every individual at NCR has an ongoing responsibility to respect and support a globally diverse environment.

Statement to Third Party Agencies To ALL recruitment agencies: NCR only accepts resumes from agencies on the NCR preferred supplier list. Please do not forward resumes to our applicant tracking system, NCR employees, or any NCR facility. NCR is not responsible for any fees or charges associated with unsolicited resumes.

EEO Statement
Integrated into our shared values is NCR’s commitment to diversity. NCR is committed to being a globally inclusive company where all people are treated fairly, recognized for their individuality, promoted based on performance and encouraged to strive to reach their full potential. We believe in understanding and respecting differences among all people. NCR does not discriminate in employment based on sex, age, race, color, creed, religion, national origin, disability, sexual orientation, veteran status, military service, genetic information, or any other characteristic or conduct protected by law. Every individual at NCR has an ongoing responsibility to respect and support a globally diverse environment.

Statement to Third Party Agencies
To ALL recruitment agencies: NCR only accepts resumes from agencies on the NCR preferred supplier list. Please do not forward resumes to our applicant tracking system, NCR employees, or any NCR facility. NCR is not responsible for any fees or charges associated with unsolicited resumes.