Tax Specialist

Fuller Landau LLP - Montréal, QC (30+ days ago)

Apply Now

Tax Specialist

FL Fuller Landau LLP is a professional services firm focused on family businesses and the entrepreneurial spirit. FL partners and consultants are a dynamic blend of youth and experience, working together to improve the lives and net worth of their clients. FL was ranked as one of the top 100 employers for youth people in Canada in 2019 and named one of the "Best of the Best Firms 2019" by INSIDE Public Accounting (IPA).

Are you looking to grow in an organization with a strong culture based on values such as leadership, passion and team spirit? Are you actively motivated to expand your role and develop your skills?

We are looking for a Tax Specialist to join our dynamic team!

Benefits

  • Flexible work hours and telework possibilities
  • Location of choice, downtown Montreal
  • Easy access to public transit (Bonaventure metro station, central station and bus)
  • Group insurance as of day one and health & wellness allowance

Under the general supervision of the Tax Partners, the Tax Specialist will work on various corporate, partnership, personal, and trust tax mandates, including tax compliance, research, and identifying tax planning opportunities. The individual will also be one of the internal resources for all professionals who require tax support on their client’s files or on specific questions from clients.

The main responsibilities of the Tax Specialist are as follows:

Canada/Domestic Primary functions (75%-85%)

  • Reviewing Canadian corporate, partnership and trust tax returns
  • Reviewing and/or preparing Canadian income tax returns for individuals
  • Preparation of complex tax returns, as required
  • Identifying tax planning opportunities thru tax return reviews
  • Review and/or prepare where applicable pertinent tax forms such as T1135, T106, T1134, etc.
  • Providing support to team members in related tasks

Secondary Functions (15%-25%):

  • Research and advise on various tax matters, situations, and planning opportunities including analyzing new legislation
  • Assistance with tax audits, assessments, voluntary disclosures and notices of objection for personal and corporate clients
  • Writing articles and memoranda on various taxation issues and legislative changes
  • Miscellaneous project work as required

What the individual needs to succeed in this role

  • Completed CPA Designation
  • Level I CICA In-depth Tax Course in process or completed
  • Masters in Tax is considered an asset
  • Minimum 2 years of specialized experience in taxation
  • Proficiency in Microsoft Office (Word, Excel) is essential
  • Knowledge of Tax Prep and CCH or CARSWELL tax research software
  • Excellent communication skills of English, both verbal and written
  • Ability to communicate in French both verbal and written

The ideal candidate stands out for their organizational skills, time and priority management in order to meet deadlines and client commitments. The Tax Specialist can effectively manage tasks, show initiative and be both a team player and able to work autonomously.

***********

Spécialiste en fiscalité

FL Fuller Landau SENCRL est un cabinet de services professionnels axé sur une clientèle d’entreprises familiales. L’équipe de FL Fuller Landau SENCRL est constituée d’un ensemble dynamique de jeunes associés et de conseillers chevronnés qui se consacrent à la croissance des actifs de leurs clients actuels et futurs. FL a été classé parmi les 100 meilleurs employeurs pour les jeunes au Canada en 2019 et nommé parmi les « Best of the Best Firms 2019 » au classement de INSIDE Public Accounting (IPA).

Cherchez-vous à grandir dans une organisation ayant une forte culture basée sur des valeurs telles que le leadership, la passion et l'esprit d'équipe? Êtes-vous activement motivé à développer et enrichir votre rôle et vos compétences?

Nous sommes à la recherche d'un spécialiste en fiscalité souhaitant joindre notre équipe dynamique!

Avantages

  • Horaire flexible et possibilité de faire du télétravail
  • Emplacement de choix au centre-ville de Montréal
  • Accès facile au transport en commun (station de métro Bonaventure, gare centrale et autobus)
  • Régime d’assurances collectives dès la première journée de travail et allocation santé & bien-être

Sous la supervision générale des associés en fiscalité, le spécialiste en fiscalité s'occupera de divers mandats de fiscalité relativement aux entreprises, aux partenariats, aux particuliers et aux fiducies, y compris la conformité fiscale, la recherche et l’identification des possibilités de planification fiscale. La personne sera également l'une des ressources internes pour tous les professionnels qui ont besoin d'un soutien fiscal sur les dossiers de leurs clients ou sur des questions spécifiques des clients.

Les principales responsabilités du spécialiste en fiscalité sont les suivantes :

Canada/domestique fonctions principales (75 % à 85 %)

  • Révision de déclarations de revenus des sociétés, de partenariat et de fiducies canadiennes
  • Révision et/ou préparation de déclarations de revenus de particuliers canadiens
  • Préparation de déclarations de revenus complexes, au besoin
  • Identifier les possibilités de planification fiscale lors de la révision de déclarations de revenus
  • Révision et/ou préparation, le cas échéant, de formulaires fiscaux pertinents tels que les formulaires T1135, T106, T1134, etc.
  • Apporter un soutien aux membres de l'équipe dans des tâches connexes

Fonctions secondaires (15%-25%)

  • Effectuer des recherches et donner des conseils sur diverses questions fiscales, situations et possibilités de planification, y compris l'analyse de nouvelles lois
  • Fournir de l’assistance dans le cadre de vérifications fiscales, d’évaluations fiscales, de divulgations volontaires et d’avis d'opposition pour les particuliers et les entreprises.
  • Rédiger des articles et des notes de service sur diverses questions fiscales et modifications législatives
  • Participer à divers projets selon les besoins

Ce dont l'individu a besoin pour réussir dans ce rôle

  • Détenir le titre de comptable professionnel agréé (CPA)
  • Niveau I du cours de fiscalité avancée de l’ICCA, en voie d’obtention ou complété
  • Une maîtrise en fiscalité est considérée comme un atout
  • Un minimum de 2 ans d'expérience spécialisée en fiscalité
  • Maîtrise de la suite Microsoft Office (Word, Excel) est essentielle
  • Connaissance du logiciel Tax Prep et des logiciels de recherche fiscale CCH ou CARSWELL
  • Excellentes aptitudes à communiquer en anglais, tant à l'oral qu'à l'écrit
  • Capacité à communiquer en français, tant à l'oral qu'à l'écrit

Le candidat idéal est reconnu pour son sens de l'organisation, sa gestion du temps et des priorités afin de respecter les délais de production et les engagements envers les clients. Le spécialiste en fiscalité est en mesure de gérer efficacement ses tâches, faire preuve d'initiative, être à la fois un joueur d'équipe et capable de travailler de façon autonome.

*Le genre masculin est utilisé dans l’unique but d'alléger le texte.

Job Types: Full-time, Permanent