Content Planner // Planificateur de contenu

SSENSE - Montréal, QC (30+ days ago)

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Reporting to the Strategic Content Planning Manager, the Content Planner will be involved in the activation, publishing and programming of editorial content at SSENSE. Through effective planning, working with key stakeholders including the Editorial and Production teams, and Marketing leadership, they will ensure the maintenance and accuracy of the publishing calendar that balances creative vision against business needs, creating a content mix that expresses the SSENSE point of view and optimizes value within the editorial budget. The ideal candidate is highly organized and experienced in creative operations, negotiations, and planning with an ability to relate to the creative nature of the work.

RESPONSIBILITIES
  • Perform daily updates to content planning, budgets and publishing calendars
  • Lead 2 to 3 content category activations, ensuring smooth story activation through the development and creation of briefing documents and the dissemination of project details to key stakeholders for all content categories
  • Lead all day-to-day planning processes and communications with internal departments
  • Research, source, and negotiate talent for the production of content and to be featured in content
  • Build and develop a strong external network of freelancers and agencies
  • Provide support to the strategic and tactical content planning and programming process
  • Create reports to analyze content pipeline, content mix and budget on a regular basis
  • Support with the development of content distribution and amplification strategies
  • Lead process implementation and day-to-day production of distribution and amplification processes
  • Participate in weekly meetings, documenting the minutes and ensuring follow up on key action items
  • Stay abreast of the latest emerging trends, industry developments and best practices
REQUIREMENTS
  • Bachelor’s degree in Journalism, Communications, Commerce, or a related field
  • A minimum of 4 years experience in a planning/coordination role
  • Experience in publishing or advertising agency, an asset
  • Experience in the fashion or entertainment industry, an asset
  • Established creative network, an asset
  • Proficient in Microsoft Office and Google Suites and business tools such as Google Analytics, Slack and AirTable
  • Excellent written and verbal communication skills in both English and French
SKILLS
  • Detail-oriented
  • Exceptional organization and discipline
  • Excellent analytical and problem solving skills
  • Ability to multitask and manage project priorities to meet deadlines
  • Demonstrated knowledge of fashion, pop culture and contemporary art and design
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Sous la responsabilité du Gestionnaire de la planification stratégique de contenu, le/la Planificateur(trice) de contenu s’occupera de l’activation, la publication et la programmation du contenu éditorial SSENSE. Au moyen d’une planification efficace avec les partenaires clés, tels que l’équipe éditoriale, l’équipe de production et la direction Marketing, il/elle veillera au respect et à la justesse du calendrier de publication; conjuguant vision créative et besoins commerciaux ainsi que création de contenu vecteur du point de vue SSENSE et optimisation de la valeur à l’intérieur du budget éditorial. Le/la candidat(e) idéal(e) possède un excellent sens de l’organisation et une forte expérience en opérations créatives, en négociation et en planification, en plus de se sentir interpellé(e) par la nature créative du travail.

RESPONSABILITÉS
  • Effectuer des mises à jour quotidiennes de la planification du contenu, des budgets et des calendriers de publication
  • Diriger 2 à 3 activations de catégorie et s’assurer de leur fluidité en créant des documents d’information et en partageant les détails des projets avec les partenaires clés pour toutes les catégories de contenu
  • Gérer l’ensemble des procédés quotidiens de planification et de communication avec les départements à l’interne
  • Rechercher et recruter les personnes productrices de contenu ou sujets du contenu; et effectuer les négociations requises
  • Établir et alimenter un solide réseau externe de pigistes et d’agences
  • Soutenir la planification et la programmation stratégiques de contenu
  • Créer de façon régulière des rapports pour l’analyse du pipeline, de l’assortiment et du budget du contenu
  • Soutenir le développement de stratégies de distribution de contenu et d’amplification
  • Diriger l’implantation de processus et la production quotidienne de processus de distribution et d’amplification
  • Participer aux réunions hebdomadaires en réalisant des comptes-rendus ainsi que le suivi des actions clés
  • Rester à l'affût des dernières tendances émergentes, des développements et des meilleures pratiques de l’industrie
EXIGENCES
  • Baccalauréat en Journalisme, Communications, Commerce, ou un domaine connexe
  • Un minimum de 4 années d’expérience dans un rôle de planification ou coordination
  • Expérience dans une maison d’édition ou une agence de publicité, un atout
  • Expérience dans l’industrie de la mode ou du divertissement, un atout
  • Réseau créatif établi, un atout
  • Maîtrise des suites Microsoft Office et Google ainsi que d’outils commerciaux tels que Google Analytics et AirTable
  • Excellentes habiletés de communication écrite et orale en anglais et en français
COMPÉTENCES
  • Souci du détail
  • Sens de l’organisation et discipline hors pair
  • Excellentes habiletés d’analyse et de résolution de problèmes
  • Capacité à effectuer plusieurs tâches simultanées et à gérer les priorités de projets en respectant l’échéancier
  • Connaissance démontrée de la mode, la culture pop ainsi que l’art et le design contemporains