Administrative Assistant/Adjoint(e) Administratif(tive)

Crowe BGK - Montréal, QC (30+ days ago)

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Administrative Assistant

Crowe BGK has been successfully guiding individual and corporate clients, for more than 60 years. As a mid-sized firm with offices in Montreal and Ottawa, we’re big enough to offer full services with an international affiliation – yet we still have the personalized, hands-on service that you would expect from a smaller firm.

If you are driven, passionate about your career and enjoy working in a dynamic, a friendly and challenging environment, we want to meet you.

Position Summary:

We are looking for a qualified administrative assistant willing to learn and progress in a fast-paced environment. Ideal candidates will facilitate communication between managers and partners while fulfilling their administrative mandates.

Key Accountabilities & Responsibilities:

  • Prepare financial statements, including formatting, updating, processing, tracking, etc.;
  • Preparing corporate tax and trust returns for clients;
  • Invoicing;
  • Processing general correspondence;
  • Ensure proactive and efficient communication with partners and managers;
  • General administrative support;
  • Other related clerical duties as required.

Qualifications:

  • Experience at an accounting, professional services firm (an asset);
  • Fluently bilingual in English & French (oral and written);
  • Strong knowledge of Microsoft Office (Word, Excel, Outlook), as well as the capacity to learn and adapt to new software;
  • Knowledge of DT Max, Case Ware, Case View and DT Practice (an asset);
  • Excellent time management and organizational skills;
  • Flexibility to work additional hours during peak periods (February to April and June).

Why Crowe BGK:

  • Competitive salary;
  • Full range of benefits;
  • Parking is provided;
  • Dress for your day policy;

We thank all candidates for their interest and we will only be contacting those that we are interested in pursuing.

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Adjoint(e) Administratif(tive)

Résumé des fonctions:

Nous sommes présentement à la recherche d’un(e) Adjoint(e) Administratif(tive) de niveau senior parfaitement bilingue pour assister plusieurs associés et directeurs en plus de travailler en collaboration avec le personnel administratif en place.

Rôles et responsabilités :

  • Finaliser les états financiers incluant la mise en page, la mise à jour, le suivi, etc.
  • Produire la correspondance générale
  • Imprimer les déclarations de revenus corporatives et de fiducie
  • Offrir un soutien administratif constant
  • Effectuer la facturation
  • Assurer une communication proactive et efficace avec les associés et les directeurs
  • Participer à divers projets
  • Autres tâches connexes

Compétences :

  • Minimum de 3 ans d’expérience comme un(e) Adjoint(e) Administratif(tive) de niveau Senior
  • Expérience antérieure dans un cabinet comptable serait un atout important
  • Parfaitement bilingue et bonne grammaire (français et anglais)
  • Éducation post-secondaire en administration ou comptable ou équivalent
  • Fortes connaissances de la Suite Microsoft Office, grand désir d'apprendre de nouveaux logiciels et démontrer la capacité à le faire
  • Connaissance des logiciels DT Max, CaseWare, CaseView serait un atout
  • Excellente gestion du temps et les compétences organisationnels
  • Capacité à priorisé la charge de travail et respecter des échéances
  • La capacité à travailler sous pression dans un environnement exigeant
  • Compétences orales et communicationnelles
  • Souci du détail
  • Joueur d'équipe
  • Disponible travailler des heures supplémentaires durant les périodes de pointe (février à avril)
  • Capacité à traiter des informations confidentielles de façon appropriée, être discret(e) et diplomatique.

Pourquoi Crowe BGK:

  • Salaire concurrentiel;
  • Gamme complète d'avantages;
  • Le stationnement est fourni;
  • Habillez-vous pour votre politique de jour;

Nous vous remercions pour votre intérêt. Notez toutefois que seul(e)s les candidat(e)s retenu(e)s seront contacté(e)s.

Job Types: Full-time, Temporary

Experience:

  • Accounting firm: 1 year (Preferred)
  • administrative assistant: 3 years (Preferred)