Administrative Assistant

Alimentation Sunbec Food Inc. - Laval, QC (30+ days ago)

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Sunbec Foods Inc. was founded in 1986. Today, Sunbec Food has blossomed into a successful packaging and distribution company, both in the Sugar and Salt industry; ranging from food processing products to agricultural, hunting, pharmaceutical, de-icing and water conditioning.
Ethics and family values are embedded in the company culture and continue to be the foundation for the increasing growth of the company. At Sunbec Foods, we are also committed to creating a safe and healthy work environment for our employees as well as creating a sense of family.
Responsibilities:

  • Answer customer inquiries by phone or email
  • Process customer orders by phone or email
  • Prepare order confirmations
  • Invoicing orders
  • Do credit checks
  • Rolling reports in apogee
  • Matching bills with back ups
  • Maintain and update client files.
  • Support the logistic coordinator with tasks
  • Coordinate customs clearance
  • Support sales activities as needed

Job Requirements:

  • Minimum 5 years’ experience in similar position
  • Customer-focused problem solver
  • Team player with excellent interpersonal and communication skills
  • Accuracy and thoroughness, with great attention to detail
  • Able to work independently with minimal supervision
  • Strong time management skills, with ability to effectively juggle multiple tasks, prioritizing, scheduling, and planning time to maximize efficiency
  • Technologically savvy - Microsoft Office (Word, Excel, Outlook), etc. Apogee and Retail Link
  • Bilingual

Sunbec Foods Inc. a été fondée en 1986. Aujourd'hui, Sunbec Food est devenue une entreprise d'emballage et de distribution, dans l'industrie du sucre et du sel; allant des produits agroalimentaires à l'agriculture, à la chasse, à la pharmacie, au dégivrage et au conditionnement de l'eau.
L'éthique et les valeurs familiales sont intégrées dans la culture d'entreprise et continuent d'être le fondement de la croissance croissante de l'entreprise. Chez Aliments Sunbec, nous nous engageons également à créer un environnement de travail sécuritarie et sain pour nos employés et à créer un sentiment de famille.
Sunbec Foods actuellement embauche un coordonnateur des achats et de la logistique à l’usine de Laval.

Responsabilités:

  • Répondre aux demandes des clients par téléphone ou par e-mail
  • Traiter les commandes des clients par téléphone ou par e-mail
  • Préparer les confirmations de commande
  • Facturation des commandes
  • Faire des vérifications de crédit
  • Rapports roulants dans apogee et retail link
  • Correspondance des factures avec des sauvegardes
  • Maintenir et mettre à jour les fichiers clients.
  • Soutenir le coordinateur logistique dans les tâches
  • Coordonner le dédouanement
  • Soutenir les activités de vente au besoin

Exigences de l'emploi:

  • Expérience minimale de 5 ans dans un poste similaire
  • Solutionneur de problèmes axé sur le client
  • Esprit d'équipe avec d'excellentes compétences interpersonnelles et de communication
  • Précision et minutie, avec une grande attention aux détails
  • Capable de travailler de façon autonome avec un minimum de supervision
  • Solides compétences en gestion du temps, avec la capacité de jongler efficacement avec plusieurs tâches, de hiérarchiser, de planifier et de planifier le temps pour maximiser l'efficacité
  • Maîtrise de la technologie - Microsoft Office (Word, Excel, Outlook), etc. Apogee et Retail Link
  • Bilingue

Job Type: Full-time

Salary: $35,000.00 /year

Experience:

  • administrative assistant: 5 years (Required)

Location:

  • Laval, QC (Preferred)

Work remotely:

  • No