Account Manager

K + S Services - Bedford, QC (30+ days ago)

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This person must have the ability to effectively deal with and resolve customer issues and also promote and grow The Company Inside and Inside Partner order types as well as any other category of products we repair/ sell that is determined to be important to senior management.

JOB RESPONSIBILITIES:

1.Maintain STAMP database with accuracy

2.Oversee and inventory repairable assets.

3.Maintain working relationship with customer’s Purchasing, Maintenance and Engineering departments.

4.Set up spare parts strategies with customer to promote The Company repairs vs. purchasing new.

5.Report out monthly on KPIs, including cost savings.

6.Be customer service oriented.

7.Perform 5S workplace organization all work areas.

8.Identify true inside sales opportunities.

9.Identify specific machine parts, stores codes and models.

10.May be required to perform duties outside of is normal responsibilities from time to time, as required.

KNOWLEDGE, SKILLS AND ABILITIES:

1.Skills in oral and written communication French and English

2.Ability to deal with a wide variety of personalities in a calm demeanor

3.Ability to recognize customer issues and requirements

4.Administer and recruit Direct Partners

5.Ability to multi-task

6.Ability to recognize repairable assets in situ and understand their purpose

To apply for this position, you must be: Fluently bilingual French and English oral and written is a must Background in electro mechanic, electronic have worked as an Inside Sales representative at an Industrial Supplies Company live within the St-Jean-sur-Richelieu, Granby area.

Cette personne doit être en mesure de gérer et de résoudre efficacement les problèmes des clients, ainsi que de promouvoir et de développer les types de commandes des partenaires internes et internes de la société, ainsi que toute autre catégorie de produits que nous réparons / vendons et qui sont jugés importants pour la direction.

RESPONSABILITÉS PROFESSIONNELLES:

1. Maintenir la base de données STAMP avec précision

2. Gérer les actifs réparables de l'inventaire de notre client.

3. Maintenir la relation de travail avec les services Achats, Maintenance et Ingénierie du client.

4. Suggérer des stratégies de pièces de rechange avec le client pour promouvoir les réparations de la société par rapport à l'achat de nouvelles

5. Rapportez tous les mois les indicateurs de performance clés, y compris les économies de coûts.

6. Être axé sur le service à la clientèle.

7. Organisation du lieu de travail 5S sur tous les espaces de travail.

8. Identifiez les véritables opportunités de vente internes.

9. Identifiez les pièces spécifiques de la machine, les codes magasin et les modèles.

10.Peut être amené à exécuter des tâches en dehors de ses responsabilités normales de temps à autre, selon les besoins.

CONNAISSANCES, APTITUDES ET APTITUDES:

1. Compétences en communication orale et écrite

2. Capacité à traiter avec une grande variété de personnalités dans un comportement calme

3. Possibilité de reconnaître les problèmes et les exigences du client

4. Administrer et recruter des partenaires directs

5. Possibilité d'effectuer plusieurs tâches

6. Possibilité de reconnaître in situ les actifs réparables et de comprendre leur objectif

Job Type: Full-time

Experience:

  • account management: 1 year (Preferred)