CCE Inside Sales Representative - Représentant des ventes internes CCE

Battlefield Equipment Rentals - Moncton, NB (30+ days ago)

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Job description (position covers the Maritimes region- can be based anywhere) :

Participate in safe workplace safety, environmentally sound behaviors and practices at all times in support of Battlefield’s Health and Safety Policy/Programs and initiatives

Establish, qualify, build and manage customer relationships with small to medium sized customers

Plan and execute communication campaigns for both inbound customer inquiries and outbound follow up

Provide solutions with a focus on current promotions, preventive maintenance programs and consumables

Provide inside sales support and directly contribute to the achievement of annual sales revenue targets with the Compact Construction Equipment (CCE) team

Develop short to medium (1-2 years) range territory plans to prospect new business within the assigned customer base

Distribute new Machine leads, Parts and Service leads, market and competitive information to the appropriate sales people.

Contribute to the development and administration of Battlefield and the Compact Construction Equipment

Maintain Quote Log System to ensure timely and accurate sales information

Develop customer quotes and tenders

Track and analyze quoting activities and provide feedback on deals won/lost performance

Participate in the collection of outstanding customer payments and facilitate resolutions/agreements related to CCE

Maintain and administer related processes and systems including call reports, weekly call plans, Iquote, and other administrative duties in support of the business

Participate in appropriate industry associations, training sessions and customer event

Requirements:

Post-Secondary Education with a technical focus and 2-5 years’ experience in a customer facing position

Safety conscious with relevant industry knowledge (Construction Industry)

Customer centric with superior communication and interpersonal skills

Excellent conflict resolution and relationship building skills to collaborate with cross functional teams at all levels

Highly organized with attention to detail, strong planning and negotiation skills

High aptitude for delivering results with a sense of urgency in a fast-paced, demanding, deadline-driven environment with constantly changing priorities

Solid business and financial acumen with engaging presentation skills

Extremely computer literate with proficiencies in contact management and MS Office Applications

Description du poste (le poste couvre la région des maritimes) :

Participe en tout temps à la sécurité sur le lieu de travail, démontre la voie à suivre pour adopter des comportements de travail sains, respectueux de l’environnement, appuyant les politiques, programmes et initiatives de Battlefield en matière de santé et de sécurité.

Établit, qualifie, construit et gère les relations avec les clients de petite à moyenne taille.

Planifie et exécute des campagnes de communication pour les demandes clients entrantes et le suivi sortant.

Fournit des solutions axées sur les promotions en cours, les programmes de maintenance préventive et les consommables.

Fournit un soutien interne aux ventes et contribue directement à la réalisation des objectifs de chiffre d'affaires annuel avec l'équipe CCE.

Développe des plans de territoire à court à moyen terme (1-2 ans) pour prospecter de nouvelles occasions d’affaires au sein de la clientèle assignée.

Distribue au personnel des ventes concerné les nouveaux leads machines, pièces et service, l’information relative au marché et de la concurrence.

Contribue au développement et à l'administration de Battlefield et du CCE.

Maintient le système de suivi des soumissions pour assurer que l’information de ventes soit précise et à jour.

Développe les devis et les offres clients.

Suit et analyse les soumissions et fournit des commentaires sur les offres obtenues / perdues.

Participe à la collecte des paiements clients impayés et facilite les résolutions / accords liés au CCE.

Maintient et administre les processus et les systèmes connexes, y compris des rapports d'appels, les plans d'appels hebdomadaires, iQuote et toutes autres tâches administratives à l'appui de l'entreprise.

Participe aux associations de l'industrie, aux sessions de formation et aux événements clients.

Exigences du poste :

Études postsecondaires axées sur la technique et de 2 à 5 ans d’expériences dans un poste lié aux clients

Soucieux de la sécurité ayant des connaissances pertinentes à l’industrie de la construction

Orienté client avec une habileté de communication supérieure et des aptitudes interpersonnelles

Excellentes compétences en résolution de conflits et en relations permettant de collaborer avec des équipes interfonctionnelles à tous les niveaux

Très organisé, avec une attention particulière aux détails, de solides compétences en planification et en négociation

Haute aptitude à obtenir des résultats avec un sentiment d'urgence dans un environnement rapide, exigeant, soumis à des délais et avec des priorités en constante évolution

Solide sens des affaires et financier et compétences de communication et de présentation engageante

Excellentes connaissances de l'informatique et compétences en gestion des contacts et applications MS Office

Job Types: Full-time, Permanent