Unified Communication Field Tech III

Allstream Business US, LLC - Montréal, QC (30+ days ago)

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Summary of Position

The Unified Communications Field Technician III installs, maintains, and services telecommunications systems, with advanced and demonstrable knowledge of Unified Communications, and network products. Employee must be able to act in a leadership capacity in managing medium to large multi-site installations over multiple days while serving as a liaison between customer and the company.

Scope of Position

Works under general supervision.

No supervisory responsibility.

This position has a direct impact on customer satisfaction and an indirect impact on sales. Failure to effectively perform the essential functions of the job could result in long-term negative interactions or significant short or long-term impact on revenues.

This is a complex position involving both detailed technical skills and customer service skills. This position requires continuous learning on the part of the technician and requires that the technician have a working knowledge of, as well as learning new systems and updates for all products supported by Allstream.

Frequent internal contact with all levels of employees; frequent external contact with customers.

Requirements:
Essential

High school diploma, two-year degree, or the equivalent in training and work experience. Minimum of four years’ experience in the installation or service of two Allstream supported Unified Communications products (Mitel and Cisco) with voicemail, multiple site networking, advanced applications, and PRI/SIP installation.

Advanced level manufacturer certification on two Allstream supported products. Minimum four years’ experience installing advanced level IP services including installation and troubleshooting experience with firewalls, routers, and network switches.

Must have advanced knowledge of Operating Systems. Knowledge of, and the ability to use system utilities, Internet client software and PC troubleshooting skills. Ability to receive and/or to be a holder of a Restricted Energy License.

Demonstrated ability to solve problems, work semi-independently and to organize and prioritize multiple, conflicting priorities. Requires the ability recommend corrective procedures and meet inflexible commitment deadlines.

Must have a valid driver's license with an acceptable driving record.

Bilingual; written and verbal communications

Background check is mandatory

Résumé des fonctions

Le (la) technicien(ne) régional(e) de niveau III en communications unifiées installe, gère et entretient des systèmes de télécommunications grâce à ses connaissances poussées et manifestes des communications unifiées et des produits réseau. L’employé(e) doit être en mesure d’agir à titre de leader dans la gestion d’installations multi-emplacements de taille moyenne à grande pendant plusieurs jours tout en servant de lien entre le client et l’entreprise.

Portée du poste

Travail supervisé de manière générale.

Aucune responsabilité de supervision.

Ce poste a un impact direct sur la satisfaction de la clientèle et indirect sur les ventes. L’incapacité de remplir efficacement les fonctions essentielles du poste pourrait entraîner des interactions négatives à long terme ou des répercussions importantes à court ou à long terme sur les revenus.

Il s’agit d’un poste complexe qui fait appel à la fois à des compétences techniques détaillées et à des compétences en service à la clientèle. Ce poste exige une formation continue et exige que le (la) technicien(ne) possède une connaissance pratique des nouveaux systèmes et des mises à jour de tous les produits pris en charge par Allstream, et se familiarise avec ceux-ci.

Contacts internes fréquents avec tous les échelons du personnel; contacts externes fréquents avec les clients.

Exigences

essentielles

Diplôme d’études secondaires, diplôme de deux ans, ou formation et expérience de travail équivalentes. Au moins quatre années d’expérience dans l’installation ou la maintenance de deux produits de communications unifiées pris en charge par Allstream (Mitel et Cisco) avec messagerie vocale, réseaux à sites multiples, applications avancées et installation PRI/SIP.

Certification de fabricant de niveau avancé pour deux produits pris en charge par Allstream. Au moins quatre ans d’expérience dans l’installation de services IP évolués, y compris l’installation et le dépannage de pare-feu, de routeurs et de commutateurs réseau.

Connaissance avancée des systèmes d’exploitation. Connaissance des utilitaires système et des logiciels clients Internet et capacité de les utiliser; compétences en dépannage de PC. Capacité d’obtenir ou de détenir un permis restreint de technicien en énergie.

Capacité manifeste de résoudre des problèmes, de travailler de façon semi-indépendante et d’organiser et de gérer des priorités multiples et conflictuelles. Aptitude à recommander des procédures correctives et à respecter des délais d’engagement stricts.

Permis de conduire valide avec un dossier de conduite acceptable.

Bilinguisme; compétences en communication orale et écrite.

Vérification des antécédents obligatoire.

Equal Opportunity Employer/Protected Veterans/Individuals with Disabilities

The contractor will not discharge or in any other manner discriminate against employees or applicants because they have inquired about, discussed, or disclosed their own pay or the pay of another employee or applicant. However, employees who have access to the compensation information of other employees or applicants as a part of their essential job functions cannot disclose the pay of other employees or applicants to individuals who do not otherwise have access to compensation information, unless the disclosure is (a) in response to a formal complaint or charge, (b) in furtherance of an investigation, proceeding, hearing, or action, including an investigation conducted by the employer, or (c) consistent with the contractor’s legal duty to furnish information. 41 CFR 60-1.35(c)