Customer Service Representative

Lallemand - Montréal, QC (30+ days ago)

Apply Now

Main functions
The customer Service Assistant reports to the Customer Service and Logistics Manager. He is responsible for processing customer’s orders. He prepares the shipping documents and organizes the logistic for shipments. He also manages sample requests and keeps customers files up to date.

Main tasks:
Receive and validate customer’s orders;
Manage the customer’s orders in the system;
Keep customers informed of the status of their orders;
Prepare the shipping and customs documents;
Send the invoices to the customers;
Coordinate the shipping of the orders;
Track and approve the carrier invoices;
Keep customer records up to date;
Follow up on customer forecasts.
Technical skills
Required
Bilingual (English and French) written and spoken;
Knowledge in Import-Export;
Knowledge of MS Office Suite .
Asset
Experience in food industry.
Personal skills
Required
Excellent communication and interpersonal skills;
Dynamism, rigor and team spirit;
Organized and self-driven.
Organization
Lallemand is a privately held Canadian company, founded at the end of the 19th century, specializing in the development, production and marketing of yeasts and bacteria. The company is comprised of 11 major business units, each focused on specific applications of yeast and bacteria, with activities throughout worldwide. Administrative offices for the parent company are in Montreal, Canada. Today, Lallemand employs more than 4000 people working across more than 45 countries, on 5 continents.

Lallemand’s Bio-Ingredients business unit has decades of experience as a quality yeast producer for the savory, health, and biotech industries. We produce a wide range of products including yeast extracts, inactive yeasts and their derivatives for flavour enhancers, enriched mineral and vitamin yeasts for the health supplement and health food markets, and high-grade yeast extracts for the biotech industry. These products are propelled across the globe thanks to our impressive reach and a large dedicated team that serves our customers worldwide. The Bio-Ingredients team is proud of the strong partnerships it has forged with its clients, relying on trust and cooperation in order to develop custom solutions for each individual business. Check out the available career opportunities in North America and several European countries.

Représentant(e) au Service à la Clientèle
Principales fonctions
Le Représentant au Service à la Clientèle se rapporte au Directeur Service à la Clientèle et Logistique.

Il est responsable de traiter les commandes des clients. Il prépare les documents d’expédition et coordonne l’envoi des commandes. Il gère également les demandes d’échantillons et maintient les fiches clients à jour.

Principales tâches:
Recevoir et valider les commandes des clients;
Gérer ces commandes dans le système interne;
Tenir les clients informés de l’état de leurs commandes;
Facturer les commandes;
Préparer les documents d’expédition et de douanes;
Coordonner l’expédition des commandes;
Suivre et approuver les factures des transporteurs;
Maintenir les fiches clients à jour;
Assurer le suivi des prévisions clients.
Note: L’utilisation du masculin est strictement utilisé afin de faciliter la communication.

Compétences techniques
Required
Bilingue Français-Anglais (parlé et écrit);
Connaissances en Import – Export;
Connaissance des logiciels de la Suite MS Office.
Asset
Connaissances en agroalimentaire .
Qualités personnelles
Required
Sens de l’organisation;
Excellentes aptitudes en communication et relations interpersonnelles;
Dynamisme, débrouillardise, rigueur et esprit d’équipe.
Organisation
Lallemand is a privately held Canadian company, founded at the end of the 19th century, specializing in the development, production and marketing of yeasts and bacteria. The company is comprised of 11 major business units, each focused on specific applications of yeast and bacteria, with activities throughout worldwide. Administrative offices for the parent company are in Montreal, Canada. Today, Lallemand employs more than 4000 people working across more than 45 countries, on 5 continents.

Depuis des décennies maintenant, Bio-Ingrédients produit des levures de qualité supérieure destinées aux industries de la santé, des biotechnologies et alimentaire. Elle compte sur une équipe d’envergure pour servir ses clients un peu partout dans le monde. Pour le secteur alimentaire, Bio-Ingrédient produit des extraits de levures et des levures inactives et leurs dérivés, afin de rehausser la saveur. Pour le marché des aliments et suppléments naturels, elle procure des levures enrichies en vitamines et minéraux. Et finalement, elle développe des extraits de levures haut de gamme pour le marché des biotechnologies. Fière du partenariat qu’elle établit avec ses clients, l’équipe de Bio-Ingrédients mise sur la confiance et la coopération, afin de développer pour eux des solutions sur mesure. Voyez les perspectives de carrière en Amérique du Nord et dans plusieurs pays d’Europe.