Manager, Client Implementation

Equifax - Montréal, QC (30+ days ago)

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The Implementation Senior Manager is responsible for implementing Workforce Solutions products/services for new and existing clients with the Verification Exchange in Canada. The Implementation Senior Manager is the clients’ champion, ensuring the organization successfully implements and consistently delivers services that are of superior quality, exceeding the clients’ expectations, and anticipating their future needs.

Essential Duties and Responsibilities:
Manages the implementation of Workforce Solutions products and services.

Conducts the kick-off calls and walk-through with new and existing clients to initiate implementations or transfer services from one system to another.

Actively support and lead the team that manages implementations and taking clients live on Verification Exchange.

Works with clients on data transformation when files need to be modified.

Communicates the value of services to clients with a high level of understanding of Workforce Solutions products and services and the available configuration options. This includes direct file feeds, API connections and other connectors.

Makes recommendations on enhancements or new services based upon client feedback.

Carries the ultimate responsibility for the success of the implementation while operating in a cohesive team environment.

Partners with other areas in Operations, Sales, Customer Success and Technology for technical matters and problem resolution regarding service issues.

Collaborates with management, peers and support staff to implement customers rapidly and with high quality.

Required Competencies:
Highly competent in managing customers and implementing solutions.

Organized and prepared in all customer interactions.

Ability to handle multiple projects concurrently in a fast-paced, demanding and high-growth environment.

Strong project and program management skills with the ability to meet deadlines on-time and with high quality.

Creative problem solving and analytical skills.

Ability to easily comprehend and adopt new methodologies and technologies.

Excellent communication skills (verbal, written, and presentation).

The ability to interface with internal and external customers.

Preferred Qualifications:
Bachelor’s degree.

3-5 years of technical business or implementations experience.

Experience with data specifications and file loading.

Experience with leading highly effective teams.

Experience with SaaS environments.

Bilingual in French and English.

Le gestionnaire principal de la mise en œuvre est responsable de l’implémentation des produits et services des solutions Workforce pour les clients actuels et les nouveaux clients par l’entremise de VériBourse au Canada. Le gestionnaire principal de la mise en œuvre est un défenseur des clients qui s’assure que l’organisation procède à une mise en œuvre réussie et fournit constamment des services de qualité supérieure, tout en surpassant les attentes des clients et en anticipant leurs futurs besoins.

Principales tâches et responsabilités :
Gérer la mise en œuvre des produits et services des solutions Workforce.
Diriger les appels de lancement et les visites avec les clients actuels et les nouveaux clients pour procéder à des mises en œuvre ou transférer des services d’un système à un autre.
Soutenir et diriger activement l’équipe qui gère les mises en œuvre et l’activation des clients sur VériBourse.
Collaborer avec les clients sur la transformation des données lorsque les fichiers doivent être modifiés.
Communiquer la valeur des services aux clients par l’entremise d’un niveau élevé de compréhension des produits et services des solutions Workforce et des options de configuration offertes, y compris les flux de fichiers directs, les connexions API et d’autres connecteurs.
Faire des recommandations sur les améliorations ou les nouveaux services en fonction des commentaires des clients.
Assumer la responsabilité ultime de la réussite de la mise en œuvre, tout en collaborant au sein d’une équipe soudée.
Travailler en partenariat avec d’autres secteurs comme les opérations, les ventes, le succès client et les technologies pour les questions techniques et la résolution de problèmes concernant les difficultés liées aux services.
Collaborer avec la direction, les pairs et le personnel de soutien pour procéder à la mise en œuvre des clients rapidement, d’une manière axée sur la qualité.

Compétences requises :
Grande expertise en gestion des clients en mise en œuvre de solutions.
Organisé et bien préparé pour toute interaction avec les clients.
Capacité à gérer plusieurs projets simultanément dans un environnement dynamique, exigeant et à forte croissance.
Solides compétences en gestion de projets et de programmes, en respectant les délais établis d’une manière axée sur la qualité.
Compétences créatives en résolution de problèmes et en analyse.
Capacité à comprendre et à adopter facilement de nouvelles méthodologies et technologies.
Excellentes compétences en communication (verbale, écrite et orale).
Capacité d’interagir avec les clients internes et externes.

Compétences privilégiées :
Baccalauréat;
3 à 5 ans d’expérience sur le plan technique ou en mise en œuvre;
Expérience liée aux spécifications des données et au chargement de fichiers;
Expérience en direction d’équipes à rendement élevé.
Expérience avec les environnements SaaS.
Bilingue français et anglais.

Primary Location:
CAN-Montreal

Function:
Function - Customer Service

Schedule:
Full time