Administrateur - système de collaboration O365 (Sharepoint) / O365 Collaboration Systems Administrator (Sharepoint)

CAE Inc. - Saint-Laurent, QC (30+ days ago)

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Role and Responsibilities

(English is below)

Administrateur – systèmes de collaboration O365

Lorsque vous prenez l’avion, peu importe la destination, il y a de fortes chances que
le pilote ait été formé par CAE. Le point focal étant les clients internes, l’équipe des technologies de l’information s’engage à rehausser l’expérience interne pour qu’ultimement, les clients externes aient à leur tour la meilleure expérience possible.

Voici quelques raisons pour lesquelles les employés aiment travailler à CAE!

Travail significatif qui favorise le perfectionnement professionnel
Possibilité de travailler dans l’industrie technologique et de s’y épanouir
Environnement de travail axé sur la collaboration
Faire partie d’une équipe à haut rendement

Ce que nous avons à offrir

Avantages: entièrement flexibles pour que vous puissiez choisir ce qui est important

sociaux :
Retraite : Régime de retraite à prestations déterminées et régime enregistré d’épargne-retrait (REER) collectif
Avantages financiers : Régime d’actionnariat et nombreux rabais d’entreprise
Programmes personnels et familiaux : Plan de bien-être physique et prestations de maternité complémentaires
Équilibre travail-vie personnelle : Télé-travail, horaires flexibles et « vendredis californiens » toute l’année
Plaisir au travail : Activité sociales et communautaires tout au long de l’année!

Votre mission

En tant qu’Administrateur, système de collaboration 365 au sein de notre équipe
des technologies de l’information, votre mission est d’accélérer la vélocité de
la collaboration au sein de l’entreprise. En bref, introduire de nouvelles
technologies, épurer les plus vieilles et influencer l’adoption d’utilisation de
services afin que CAE soit encore plus performante.

Vos rôles et responsabilités

Diriger des projets de livraison ou migration de solutions et contribuer aux plans de projets en fonction des besoins (Infonuagique et sur site)
Formuler des recommandations en ce qui a trait au cycle de vie des technologies
Participer au processus de planification des flux de travail, y compris la création, la conception technique, le développement, les essais, la livraison et la formation de solutions de collaboration
Exécuter et/ou diriger efficacement la livraison des projets à partir de la planification jusqu’aux opérations. En toile de fond, porter une attention particulière sur la satisfaction du client, la portée, le risque, la qualité et la gestion de la communication.
Répondre aux questions techniques complexes provenant d'autres groupes TI

Vos qualifications

Baccalauréat en informatique, systèmes d'information ou gestion d'entreprise ou combinaison équivalente de formation et d'expérience pertinente.
Minimum de 8 ans d'expérience dans le déploiement et l'exploitation de SharePoint et autres services O365
Expérience démontrée en système de collaboration et/ou de l'analyse de gestion des documents
Capacité de bien communiquer avec les utilisateurs informatiques de CAE (clients) à tous les niveaux
Capacité de bien communiquer et de travailler avec les administrateurs de système et autres personnel TI
Innovation/créativité/responsabilité
Travail d'équipe et excellentes aptitudes à la communication écrite et verbale
Bonne connaissance « d’Active Directory » et des politiques de sécurité s’y rattachant (GPO)
Connaître les meilleures pratiques en matière de gestion informatique (ITIL)
Les certifications Microsoft ou VMware sont un atout

À CAE, il est très important de créer des liens avec les gens. Si vous avez des questions au sujet de cette possibilité de carrière, n’hésitez pas à communiquer avec Sawsan Ghamraoui, spécialiste de l’acquisition de talents (sawsan.ghamraoui @cae.com ) ou Yvan Labelle , Gestionnaire TI (yvan.labelle@cae.com).

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O365 Collaboration Systems Administrator

If you’ve taken a plane to any destination in the world, chances are, your pilot was trained by CAE. With its strong customer focus, the Digital Accelerator team is dedicated to elevating the training experience to make pilots the best they can be.

Here are few reasons why folks love working at CAE!

Meaningful work that drives professional development
Ability to enter and grow within the technology industry
Work in a collaborative environment
Be part of a high-performance team

What we have to offer

Benefits: fully flexible for you to choose what is important
Retirement: Defined Benefits Retirement Plan & Group Registered Retirement Savings Plan (RRSP)
Financial Perks: Employee Stock Purchase Plan & numerous corporate discounts
Personal and Family Programs: Physical Wellness Plan & Supplementary Maternity Plan
Work-Life Balance: Flextime California Fridays all year
Fun at work: social and community events all-year round!

Your Mission

As an O365 Collaboration systems Administrator, your mission is to accelerate the velocity of collaboration within the company. In short, introduce new technologies, rationalize older ones and influence the end user adoption of services so that CAE performs even better

Your role and responsibilities

Directs solutions delivery or migration projects and contributes to project plans as needed (cloud based and on premise)
Make recommandations on the lifecycle of technologies
Participates in the workflow planning process, including the creation, technical design, development, testing, delivery and training of collaborative solutions
Execute and/or effectively deliver the project from planning to operations with an emphasis on customer satisfaction, scope, risk, quality and communication management
Answering complex technical questions from other IT groups

Your qualifications

B.A. in computer science, information systems or business management and/or an equivalent combination of education and related experience.
A minimum of 8 years of experience in the deployment and operation of SharePoint and other O365 services
Demonstrated experience in the collaborative system and/or document management analysite
The ability to communicate well with CAE's computer users (customers) at all levels
The ability to communicate well and work with system administrators and other IT staff
Innovation/creativity/responsibility
Teamwork and excellent written and verbal communication skills
Good knowledge of "Active Directory" and related security policies (GPO)
Know best practices in IT management (ITIL)

At CAE, connecting with people is very important. If you have any questions on this career opportunity, please do not hesitate to contact Sawsan Ghamraoui, Talent Acquisition Specialist (sawsan.ghamraoui @cae.com ) or Yvan Labelle , IT Manager (yvan.labelle@cae.com).

Position Type

Regular

CAE thanks all applicants for their interest. However, only those whose background and experience match the requirements of the role will be contacted.

Equal Employment Opportunity

At CAE, everyone is welcome to contribute to our success. With no exception.

As captured in our overarching value "One CAE", we’re proud to work as one passionate, boundaryless and inclusive team.

At CAE, all employees are welcome regardless of race, nationality, colour, religion, sex, gender identity or expression, sexual orientation, disability or age.

The masculine form may be used in this job description solely for ease of reading, but refers to men, women and the gender diverse.