Post Office Clerk PT

Pharmaprix - Calgary, AB (28 days ago)

Apply Now

Lieu:
150 Millrise Blvd S.W., Unit 1000, Calgary, Alberta, T2Y 5G7

Joignez-vous à un magasin qui appartient à des intérêts locaux et est exploité par eux afin d’aider à fournir des services dans le domaine de la santé, de la beauté et de la commodité dans votre collectivité et à placer le client au centre de tout ce que vous faites.

Pourquoi ce role est-il important?

SUMMARY:
To provide prompt and superior customer service at the retail postal outlet.

DUTIES & RESPONSIBILITIES:
Customer Service

Provides superior and efficient customer service
Answers enquiries and resolves customer complaints regarding postal services
Abides by the customer service program (SERVE) as prescribed by Canada Post Corporation
Maintains a neat and organized postal service area and presents proper image to public according to Uniform Policy and Dress Code Guidelines (eg. clean appearance, approved uniform, name badge)
Ability to upsell and recommend postal services and promotions to all customers

Loss Prevention

Ensures loss prevention systems and procedures are performed according to guidelines
Controls cash, money order, and stamp inventory in accordance with prescribed cash handling policies and procedures
Maintains proper security of cash and mail

Operations

Assists in maintaining and controlling the inventory of stamps, money orders, registered mail, etc. in compliance with the policies and procedures of Shoppers Drug Mart and Canada Post Corporation • Maintains and controls the cash register in the department in compliance with policies and procedures

General

Complies with all health and safety regulations
Complies with all store policies and procedures
Complies with loss prevention policies and procedures and ensures they are executed in the department
Perform other duties as required including Cash duties

QUALIFICATIONS
Planning, Judgement and Decision Making

Problem solving to ensure customer satisfaction
Plan work to maximize efficiency and minimize costs
Troubleshoot cash and tally differences
Experience with registration and postal authorization issues

Experience

Customer service oriented
Effective verbal and written communication skills
Computer literate
Register Skills
Organized and detailed oriented
Efficient time management skills
Ability to work in a fast pace environment
Ability to work independently and as part of a team
Commitment to providing customer service

WORKING CONDITIONS

Ability to work flexible shifts which may include nights and weekends

PHYSICAL REQUIREMENTS

Ability to lift up to 50 pounds
Ability to climb ladder

The above statement reflects the general details considered necessary to describe the principal functions and duties as required for proper evaluation of the job and shall not be construed as a detailed description of all the work requirements that may be inherent in the job.

J2WRTL

Pourquoi travailler dans une pharmacie Pharmaprix ou une pharmacie communautaire?
Vous travaillerez pour un propriétaire d’entreprise locale tout en bénéficiant du soutien d’une solide marque de commerce de détail. Vous bénéficierez du Programme d’achat des employés, d’horaires souples et variés, d’une rémunération concurrentielle et de possibilités d’apprentissage en ligne par l’intermédiaire de l’Université Pharmaprix (UPHX).
Prenez en main votre travail et trouvez d’autres façons de vous occuper de vos patients, de vos collègues, des clients et des membres de la collectivité.

Type d'emploi :
Temps partiel

Role:
Poste régulier

Les pharmaciens-propriétaires du réseau Pharmaprix considèrent la diversité canadienne comme une occasion de mieux servir leur communauté, et s’efforcent de refléter cette diversité culturelle dans les produits qu’ils vendent, les gens qu’ils embauchent et la culture de leur entreprise. Des accommodements sont possibles à la demande des candidats et des employés handicapés au besoin.

En outre, nous croyons que la conformité aux lois consiste à faire ce qu'il faut. Le respect de la loi fait partie de notre Code de conduite; il renforce ce que nos clients et nos parties prenantes attendent de nous.