Product Developer Assistant / Assistant Concepteur de Produits

Ardene - Montréal, QC (30+ days ago)

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WHO WE ARE:

Founded in 1982, Ardene has become one of Canada's premier fashion retailers with over 350 stores in Canada, USA and the Middle East. Through an extensive product mix and continuous commitment to innovation, customer service, fashion and value, we aim to be the fashion value brand leader in Canada and worldwide for fashion accessories, footwear and apparel.

WHO YOU ARE:

Reporting to the Production Manager, the Product Developer Assistant will provide support to the team by assisting with various tasks and projects as assigned. Your responsibilities will include, but are not limited to:

  • Purchase Order entries
  • Sample management
  • Communicating with suppliers, including follow up on Quality Control reports, sample updates, price requests
  • Updating internal data systems as products change in the development cycle
  • Reading and responding to emails in a timely manner
  • Ensuring internal and external follow-ups are carried out promptly
  • Liaising with various departments and warehouse to ensure directives are being met
  • Reviewing invoices and following up where necessary;
  • Participating in other tasks and projects as required
  • Review issues with the department manager and factories to adhere to strict time and action calendar deadlines

WHAT YOU’LL NEED:

  • Completion of post-secondary education in a pertinent field of study;
  • Minimum of two (2) years of experience in a related role;
  • Proficiency in English (both written and spoken);
  • Strong knowledge of Outlook and Excel;
  • Excellent negotiation skills;
  • Understanding of the production cycle;
  • Strong organizational and planning skills with a strong ability to prioritize;
  • Ability to work independently and in a team environment;
  • Enjoys working in a fast paced demanding environment.

GROW WITH US!

We’re pretty proud to say that everything we do starts right here at our head office (Ville St. Laurent). From dedicated in-house apparel and design teams, marketing + brand + digital experts, stylists, photographers, and graphic designers - all the way to store concept and operations. We do it all.

The Ardene head office is truly a creative hub that is second to none. Join us and see for yourself!

Ardene is committed to employment equity. Only those whose candidacy has been retained will be contacted.

QUI ON EST :

Fondé en 1982, Ardène est maintenant l’un des plus grands détaillants canadiens avec plus de 350 magasins au Canada, aux États-Unis et au Moyen-Orient. Grâce à notre grande variété de produits et notre engagement constant envers l’innovation, le service à la clientèle, la mode et la valeur, notre objectif est d’être le leader en mode abordable au Canada et ailleurs pour les accessoires, chaussures et vêtements de mode.

QUI TU ES :

L’assistant concepteur de produits se rapporte au gestionnaire de production et supportera l’équipe en complétant des tâches et projets variés. Les responsabilités comprennent, sans toutefois s’y limiter :

  • Saisie des bons de commande
  • Gestion des échantillons
  • Communication avec les fournisseurs, incluant le suivi des rapports de contrôle de qualité, les mises à jour des échantillons, les demandes de prix
  • Mise à jour des systèmes de données internes lors des changements de produits dans le cycle de développement
  • Lire et répondre aux courriels dans un délai convenable
  • Assurer que les suivis internes et externes sont effectués rapidement
  • Liaison entre les départements et l’entrepôt afin d’assurer que les consignes sont respectées
  • Vérifier les factures et faire le suivi au besoin
  • Participer à d’autres tâches et projets au besoin
  • Revoir tout problème avec le gestionnaire du département et les manufactures afin de respecter les stricts délais de calendrier

CE QU’IL TE FAUT :

  • Diplôme d'études postsecondaires dans un domaine d'études pertinent ;
  • Minimum de deux (2) ans d'expérience dans un poste connexe ;
  • Maîtrise de l'anglais (écrit et oral) ;
  • Solide connaissance d'Outlook et d'Excel ;
  • Excellentes aptitudes à la négociation ;
  • Compréhension du cycle de production ;
  • Solides compétences en matière d'organisation et de planification ainsi qu'une grande capacité à établir des priorités ;
  • Capacité de travailler de façon autonome et en équipe ;
  • Aime travailler dans un environnement exigeant et dynamique.

GRANDIS AVEC NOUS!

On est fier de dire que tout ce qu’on fait se passe ici au bureau chef (à Ville St-Laurent). Nos équipes vedettes sont, parmi tant d’autres, le design et les vêtements, les experts en marketing + marque + web, les stylistes, les photographes, et les graphistes – sans oublier la conception de magasin et les opérations. On fait de tout!

Le bureau chef d’Ardène est réellement un endroit créatif incomparable. Joins-toi à notre équipe pour y goûter!

Ardène est dédié à l’équité en matière d’emploi. Seulement les candidats retenus seront contactés.

Job Types: Full-time, Permanent