CME

CHEO - Ottawa, ON (30+ days ago)

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The CME (Continuing Medical Education) Coordinator will work alongside the Director of Continuing Medical Education and the Director of Faculty Development and Mentorship to plan and execute the coordination of various continued learning initiatives that fall under the Department of Pediatrics at the Children’s Hospital of Eastern Ontario

POSITION DESCRIPTION

Tracking and maintenance of the CME Program Budget.

Planning and coordination of yearly Pediatric Grand Rounds schedule and presenters.

Preparation and onsite management of weekly presentations for Pediatric Grand Rounds sessions.

Promotion of sessions, tracking attendance and collection of evaluations.

Update internal and external websites with monthly event information and opportunities.

Coordination and preparation of all Pediatric Advanced Life Support Courses (PALS).

Planning, preparation, promotion and facilitation of the annual Pediatric Update and Refresher Conferences.

Support to all Faculty Development and Mentorship monthly workshops, Doctor’s Lounge sessions and Faculty Awards

Departmental and Division Chief Retreats.

Coordination and preparation of annual Karsh Visiting Professorship.

Creation and distribution of yearly Maintenance of Certification letters to all physicians.

Coordination of quarterly meetings, events and information distribution to Community Pediatricians.

Maintain database of Community Pediatrics and Family Medicine practices in the Champlain LHIN and surrounding areas.

Development and maintenance of departmental hallway branding and signage, including faculty awards.

Ongoing development and maintenance of uOttawa Faculty of Medicine Department of Pediatrics external website.

QUALIFICATIONS

Police Record Check (PRC) (Essential)

Three to five years of relevant experience (Essential)

Strong oral and written communication skills (Essential)

Bachelor’s degree in Health or Business Administration or related field (Essential). Experience and formal training combined with demonstrated performance and ability may substitute for stipulated academic requirements.

Proficiency with Microsoft office software programs (Essential)

Experience with Databases (Essential)

Superior organizational skills (Essential)

Sound judgement, the ability to prioritize and adjust as required (Essential)

Ability to multi-task and complete tasks in a timely fashion; (Essential)

Ability to work independently and in a team environment (Essential)

Bilingualism (French/English) (Preferred)

Should the applicant require any accommodations during the application process please notify Human Resources as per the Accessibility for Ontarians with Disabilities Act.

Interested candidates should submit a cover letter of interest and curriculum vitae to DPAHR@cheo.on.ca .

We thank all applicants for their interest. However, only those invited for an interview will be contacted.

RÉSUMÉ DES FONCTIONS

Le coordonnateur ou la coordonnatrice de la FMC (formation médicale continue) travaillera avec le directeur de la formation médicale continue et le directeur du développement et du mentorat du corps professoral pour planifier et exécuter la coordination de diverses initiatives d’apprentissage continu qui relèvent du service de pédiatrie du Centre hospitalier pour enfants de l’est de l’Ontario.

DESCRIPTION DU POSTE

Suivre et maintenir le budget du programme FMC.

Planifier et coordonner le calendrier annuel des séances scientifiques pédiatriques et des présentateurs.

Préparer et gérer sur place des présentations hebdomadaires pour les séances scientifiques pédiatriques.

Promouvoir les séances, surveiller la participation et collecter des évaluations.

Mettre à jour des sites Web internes et externes avec des informations et des opportunités d’événements mensuels.

Coordonner et préparer tous les cours avancés de réanimation pédiatrique (PALS).

Planifier, préparer, promouvoir et animer des conférences annuelles de mise à jour et de perfectionnement en pédiatrie.

Soutenir tous les ateliers mensuels de développement de la faculté et de mentorat, les séances du salon des médecins et les prix de la faculté.

Organiser les retraites des chefs de services et de division.

Coordonner et préparer la chaire annuelle de professeur invité Karsh.

Créer et distribuer des lettres annuelles de maintien de l’accréditation à tous les médecins.

Coordonner des réunions trimestrielles, des événements et distribuer des informations aux pédiatres communautaires.

Tenir à jour la base de données des pratiques de pédiatrie communautaire et de médecine familiale dans le RLISS de Champlain et les régions environnantes.

Développer et maintenir l’image de marque et la signalisation des couloirs du service, y compris les prix remis professeurs universitaires.

Développer et maintenir continuellement le site Web externe du département de pédiatrie de la Faculté de médecine de l’Université d’Ottawa.

QUALIFICATIONS

Vérification du casier judiciaire (Essentiel)

Trois à cinq ans d’expérience pertinente (Essentiel)

Solides compétences en communication orale et écrite (Essentiel)

Baccalauréat en santé ou en administration des affaires ou dans un domaine connexe (Essentiel). Expérience et formation formelle, combinées à des rendements et capacités avérés, peuvent remplacer les exigences académiques stipulées.

Maîtrise des logiciels de bureautique de Microsoft (Essentiel)

Expérience en matière de bases de données (Essentiel)

Sens supérieur de l’organisation (Essentiel)

Bon jugement, capacité d’établir des priorités et de s’adapter au besoin (Essentiel)

Capacité d’effectuer des tâches multiples et de bien les mener dans les délais impartis (Essentiel)

Capacité de travailler de façon autonome et en équipe (Essentiel)

Bilinguisme (français/anglais) (Préférable)

Si le candidat ou la candidate requiert des accommodements lors du processus de candidature, veuillez en avertir les Ressources humaines en vertu de la Loi sur l’accessibilité pour les personnes handicapées de l’Ontario.

Les candidats intéressés doivent envoyer une lettre de motivation et un curriculum vitae à DPAHR@cheo.on.ca .

Nous remercions tous les candidats et candidates de leur intérêt. Toutefois, nous ne communiquerons qu’avec les personnes convoquées à une entrevue.