Customer Engineer Sr

NCR - Quebec City, QC (30+ days ago)

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About NCR

NCR Corporation (NYSE: NCR) is a leading software- and services-led enterprise provider in the financial, retail, hospitality, telecom and technology industries. NCR is headquartered in Atlanta, Ga., with 34,000 employees and does business in 180 countries. NCR is a trademark of NCR Corporation in the United States and other countries.

FONCTION : Ingénieur représentant du service à la clientèle III

EMPLACEMENT : Quebec

VOUS :
Vous brillez dans l’art de communiquer avec les clients (en maintenant des liens étroits, tout en gérant les problèmes avant qu’ils ne surgissent et en vous assurant que les clients ont ce dont ils ont besoin quand ils en ont besoin). Vous possédez également une expérience pratique de travail impressionnante vous permettant de déterminer les enjeux et les tendances principaux à partir de données partielles ou contradictoires. Vous savez même comment travailler sur du matériel et des logiciels pour des fournisseurs multiples.

Est-ce que l’on se comprend déjà bien? Si c’est le cas, c’est de vous , dont nous sommes à la recherche pour devenir notre plus récent ingénieur représentant du service à la clientèle III (IC III). À ce poste, vous effectuerez la maintenance du matériel pour le commerce de détail et la finance, le rechargement de logiciels et le remplacement de pièces et vous communiquerez avec l’ensemble des équipes pour résoudre les problèmes. Vous pourriez même être appelé à encadrer et à aider des IC I et IC II (comme un Jedi).

Qu’est-ce qui rend cela plus passionnant? Savoir que tout cela est mis en œuvre pour aider à rendre la vie plus facile à des personnes dans le monde entier, grâce à plus de 550 millions de transactions chaque jour. Nos clients sont des restaurants, des magasins, des banques et des aéroports. Ils s’adressent à nous pour trouver des solutions en matière de logiciel, de matériel et de services. Vos compétences vous permettent de les aider de la manière dont ils en ont le plus besoin.

VOUS POUVEZ VOUS ATTENDRE À :
Offrir du soutien dans tous les domaines, des produits de réseautage et de communication aux équipements pour réseaux et systèmes, dans le but de maintenir la confiance absolue et l’entière satisfaction de nos clients.
Être notre personne-ressource en cas de problème ou d’incident. Vous répondrez à toutes les préoccupations des clients en les traitant ou ayant recours à l’associé approprié, le membre de l’équipe, le gestionnaire de territoire ou le contrôleur qui peut les traiter, tout en vous assurant que les problèmes sont entièrement résolus pour satisfaire le client (conformément aux accords sur les niveaux de service convenus, bien entendu).
Donner libre cours à vos compétences manuelles pour effectuer des réparations et remplacer des composants sur des équipements tels que des ordinateurs, des postes de travail, des kiosques, des périphériques, des imprimantes, des systèmes de point de vente (PDV) et des guichets automatiques bancaires. Vous participerez également à la préparation de sites, y compris l’installation du câble ainsi que la mise en œuvre et les essais de l’équipement.
Être un gardien de tous les actifs NCR utilisés dans la prestation des services à la clientèle (c’est-à-dire les outils, les logiciels, les véhicules, la documentation et la propriété intellectuelle). Cela signifie que vous tiendrez des dossiers exemplaires et que vous maintiendrez des stocks de pièces appropriés.
Effectuer la saisie des renseignements du client afin de nous permettre d’effectuer toute facturation et rester en contact avec celui-ci pour nous assurer de fournir le meilleur service possible.
Développer des compétences spécialisées ou est polyvalent, grâce à une formation professionnelle et à une importante expérience pratique de travail. Identifier les problèmes clés et les tendances à partir de données partielles/contradictoires. Collaborer avec le chef d’équipe des IC et le spécialiste de l’ingénierie du service à la clientèle pour le mentorat et l’assistance aux IC I et aux IC II.
Fournir de l’aide à la communauté des spécialistes de l’ingénierie du service à la clientèle dans le soutien des employés afin de résoudre les problèmes des clients. Aider le chef d’équipe des IC à fournir des commentaires sur le rendement des employés, à renforcer la culture du travail d’équipe et à favoriser des communications ouvertes et efficaces.

ON VOUS DÉCRIT COMME :
Un penseur proactif et orienté vers l’avenir qui est toujours à l’affût des mesures préventives afin de pouvoir recommander un entretien préventif.
Un adepte de solides relations de travail entre coéquipiers et clients.
Une personne prête à aider à accompagner les employés, à fournir des commentaires sur le rendement, à renforcer la culture du travail d’équipe et à favoriser une communication ouverte et efficace.
Une personne pointilleuse sur la tenue de dossiers; ce qui est pratique lorsqu’on vous demande de consigner tous les appels et toutes les activités des clients, en plus de suivre toutes les dépenses engagées dans la prestation des services (comme les appels téléphoniques ou la conduite).

VOUS AVEZ :
Une formation professionnelle institutionnelle ou encore formation ou certification technique
un permis de conduire provincial valide (pas un permis d’apprenti conducteur) et un dossier de conducteur vierge;
la citoyenneté canadienne ou le statut de résident permanent; l’entreprise ne parraine pas de demande;
un passeport valide vous permettant de voyager aux États-Unis pour de la formation (obligatoire);
Jusqu’à cinq ans d’expérience pertinente.
Une certification A+ (la certification CompTIA Network+ est toujours un atout).
une connaissance de l’architecture des systèmes, des systèmes de gestion de bases de données et des systèmes de gestion des réseaux et des systèmes;
une attitude positive et vous faites preuve de beaucoup de souplesse. Peu importe les circonstances (ce qui signifie être prêt à travailler en soirée, les fins de semaine, à faire des heures supplémentaires et à être de garde pour satisfaire nos clients).
Beaucoup de résistance. Pour occuper ce poste, il faut être en mesure de partir en déplacement prolongé, de suivre des quarts de travail rotatifs, de porter et de transporter des outils et des pièces pesant jusqu’à 50 lb, et de se pencher, de s’accroupir, de marcher, de rester debout ou assis pendant des périodes prolongées.

P.S.

Un IC III peut être envoyé en opération quotidiennement en fonction des appels. De plus, le titulaire de ce poste effectue du travail dans l’établissement ou les établissements des clients et les bureaux locaux de NCR.

TITLE: Customer Engineer III

LOCATION: Quebec

YOU ARE:
Gifted at communicating with customers (by maintaining strong relationships, handling problems before they start, and making sure customers have what they need when they need it). You also have impressive on-the-job experience identifying key issues and patterns from partial/conflicting data. You even know about working on multi-vendor hardware and software products.

Are we speaking your language yet? If so, we’re looking for you , our newest Customer Engineer Representative III (CE III). In this role, you’ll service retail and financial hardware, perform software reloads and part replacements, and communicate across teams to resolve issues. You might even be called on to mentor and assist CE Is and IIs (like a Jedi).

What makes this more exciting? Knowing that it’s all to help make life easier for people all over the world, through more than 550 million transactions every day. Our clients are restaurants, shops, banks, and airports. They come to us for software, hardware, and services. Your skills make sure we can assist them in the ways they need it the most.

YOU CAN EXPECT TO:
Provide support for everything from networking and communication products to network and systems equipment—with the goal of keeping our customers completely assured and satisfied.
Be our go-to when there’s a problem or incident. You’ll respond to all customer concerns by handling them, or by pulling in the proper associate, team member, territory manager, or controller to do so—making sure things are fully resolved to the customer’s liking (in compliance with agreed upon Service Level Agreements, of course).
Unbridle your manual skills to make repairs and replace components on equipment such as PCs, workstations, kiosks, peripherals, printers, POS systems, and ATMs. You’ll also be assisting in site preparation, including installation of cable and the staging and testing of equipment.
Be a guardian of all NCR assets used in the delivery of customer services (that’s tools, software, vehicles, documentation, and intellectual property). Which means you’ll maintain stellar records and an appropriate parts inventory.
Capture customer information so that we can complete any invoicing, as well as stay in contact to ensure we’re providing the best possible service.
Has developed specialized skills or is multi-skilled through job-related training and considerable on-the-job experiences. Identifies key issues and patterns from partial/conflicting data. Partners with CE Team Lead and Customer Engineer Specialist on mentoring and assisting CE(I)s and CE(II)s.
Provide assistance to the CES community in support of employees in order to resolve customer issues.
Aid the CETL in providing performance feedback on employees, strengthening teamwork culture, and fostering open and effective communications.

PEOPLE DESCRIBE YOU AS:
A proactive, forward thinker who is always on the lookout for preemptive measures so that they can recommend preventative maintenance.
Brilliant at building great working relationships among teammates and customers.
Willing to lend assistance in coaching employees, providing performance feedback, strengthening teamwork culture, and fostering open and effective communication.
A stickler for record-keeping. Which comes in handy when you’re asked to log all customer calls and activity, plus track all expenses incurred in the delivery of services (like phone calls or driving).

YOU HAVE:
Formal vocational and/or technical training/certification (though an Associate’s Degree is preferred)
Up to five years of related experience
A+ Certification (CompTIA, N+ Certification is always a plus)
Knowledge of systems architecture, database management systems, and network and systems management systems
Must be a local candidate (this position is not eligible for paid relocation)
Must be authorized to work in the U.S.
Must have a valid driver's license and driving record that satisfies NCR fleet requirements
US candidates must be at least 21 years of age
Ability to perform essential functions of the job with or without a reasonable accommodation for a disability or based on religion
Essential functions of this position include prolonged travel with driving up to approximately 8 hours per day, rotating shifts, carrying and lifting tools and parts weighting up to 50 lbs., and bending, squatting, walking, standing and/or sitting for prolonged periods of time

P.S.:
A CE III may be dispatched daily on a call-by-call basis. Also, this position conducts work at customer site(s) and local NCR offices

Offers of employment are conditional upon passage of screening criteria applicable to the job.

EEO Statement
Integrated into our shared values is NCR's commitment to diversity and equal employment opportunity. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to sex, age, race, color, creed, religion, national origin, disability, sexual orientation, gender identity, veteran status, military service, genetic information, or any other characteristic or conduct protected by law. NCR is committed to being a globally inclusive company where all people are treated fairly, recognized for their individuality, promoted based on performance and encouraged to strive to reach their full potential. We believe in understanding and respecting differences among all people. Every individual at NCR has an ongoing responsibility to respect and support a globally diverse environment.

Statement to Third Party Agencies
To ALL recruitment agencies: NCR only accepts resumes from agencies on the NCR preferred supplier list. Please do not forward resumes to our applicant tracking system, NCR employees, or any NCR facility. NCR is not responsible for any fees or charges associated with unsolicited resumes.