Liability Examiner

ClaimsPro LP - International Programs Group - Montréal, QC (30+ days ago)

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Company:
ClaimsPro LP - International Programs Group

Liability Examiner

Job Description Summary:
Job Description:
Responsibilities:
  • Act as an examiner for liability claims which involves providing prompt, fair, quality claims service to clients.
  • Manage general liability claims.
  • Examine a variety of minor and complex liability claims.
  • Maintain detailed file notes, reserves and diaries.
  • Communicate professionally and clearly with clients regarding available coverage and coverage issues.
  • Settle claims directly with claimants or their representatives when appropriate
  • Administer claims payments/settlements
  • Litigation management, including directing defence counsel.
  • Liaise with all stakeholders to insure client's needs are met, assignment of Independent Adjusters
Education, knowledge and experience required:
  • University or College diploma or combination of education and equivalent business
  • CIP designation an asset
  • Minimum of 2-3 of liability claims experience including
Must have:
  • Experience dealing with Lloyds a clear advantage.
  • Ability to be licensed in Ontario and other provinces
  • Review and handle liability claims including both third party injury and third party property damage within contract terms and conditions
  • Prepare and report to Underwriters for claims exceeding contract terms and conditions
  • Handle litigated claims with focus to maintain reasonable costs and conclude where able, within terms of contract
  • Attend mediations where required (including travel if necessary)
  • Maintain all files within guidelines and standards
  • Reporting to Liability Supervisor and/or Branch Manager as required
  • Regular office hours required
International Programs Group (IPG) is an independent third-party claims administration team that provides claims services for Lloyd's of London, self-insured entities, and organizations with high deductibles.

We provide our clients with peace of mind knowing that their interests are looked after by a team of professionals who understand the specific language and technicalities of this market and who are dedicated to providing the highest quality of Third Party Administrator (TPA) services.

IPG also provides clients with the added value of local, on-the-ground knowledge and coast-to-coast coverage across Canada and the UK.

International Programs Group (IPG) and affiliates welcome and encourage applications from people with disabilities. Accommodations are available on request for candidates throughout the recruitment and assessment process.

Aperçu

Le Groupe de programmes internationaux (GPI) est un tiers administrateur indépendant qui fournit des services de réclamations au Lloyd's de Londres, aux entités autoassurées et aux organisations avec des franchises élevées. Nous procurons à nos clients une tranquillité d'esprit, car leurs intérêts sont protégés par une équipe de professionnels qui comprend le jargon et les détails techniques de ce marché et qui est dévouée à offrir des services de tiers administrateur de première qualité.

Nous recherchons un professionnel expérimenté dans le domaine des réclamations biens pour notre équipe à Montréal, Québec en tant que réviseur.

Guidées par une philosophie de traitement des réclamations issue d'années d'expérience sur le marché de Londres, nos équipes de réviseurs s'efforcent d'être justes et respectueuses, de respecter les règles et de communiquer avec clarté. Nous nous efforçons d'avoir une vision globale, en gardant toutes les parties à l’esprit sans perdre de vue les détails importants, de sorte que les réclamations valables et raisonnables puissent être réglées aussi rapidement, économiquement et professionnellement que possible. Le GPI est une société de SCM Services d’assurances. Pour en savoir davantage sur nous, visitez les sites http://internationalprogramsgroup.com ou www.scm.ca .

Responsabilités du poste

À l'aide d'un modèle de règlement de sinistres au téléphone, les réviseurs du Groupe de programmes internationaux gèrent les réclamations du début à la fin. Cette approche pratique garantit que la réclamation est traitée correctement et contribue également à contrer les coûts de règlement par des tiers. Dans le cadre de ce modèle, nos réviseurs :

Révisent les dossiers de réclamations biens complexes;
Assignent les experts en sinistres route à des enquêtes sous forme de mandat;
Règlent les réclamations directement avec les réclamants ou leurs représentants;
Administrent les paiements/règlements de réclamations au moyen de comptes en fiducie;
Assurent la liaison avec tous les intervenants pour s'assurer que les besoins des clients sont satisfaits;
Font rapport au syndicat ou à l'autoassuré conformément à leurs directives.

Qualifications et expérience

Bien que les permis et l’expérience soient essentiels pour accomplir des tâches de révision importantes pour un tiers administrateur, nous recherchons une personne dont la réputation n'est plus à faire . Vous devrez être bien ferré sur le plan technique, avoir le sens de la planification et de l'organisation et comprendre les problèmes clés pour proposer des solutions efficaces. Vous devrez être motivé pour faire ce genre de travail et démontrer de l'enthousiasme face aux défis auxquels une organisation en plein essor est confrontée.

Mais en fin de compte, les candidats retenus pour ce poste devront satisfaire aux critères suivants :

Formation : un diplôme postsecondaire pertinent est un atout;
Cours de PAA terminés. Titres PAA et FPAA de préférence;
Détenteur d'un permis d'expert en sinistres indépendant en C.-B., Alberta et au Québec;
Expérience pertinente en règlement de sinistres ou en révision;
Expérience à contribuer positivement à une équipe très performante;
Exemples de votre capacité et habileté accrues à utiliser la technologie;
Souci du détail et capacité à communiquer professionnellement.

Compétences :
Pour jouer un rôle clé au sein du GPI, vous êtes motivé à faire partie d’une équipe :

Proactive qui mène une enquête exhaustive de tous les dossiers de réclamations;
Qui gère et règle les sinistres de façon opportune;
Qui a un grand souci du détail dans le traitement de la documentation des sinistres au moyen de notes électroniques;
Qui gère adéquatement les frais de réclamation;
Qui gère en temps opportun les réserves pour sinistres conformément aux philosophies de réserves propres à chaque client;
Qui met l'accent sur le traitement adéquat et économique des réclamations;
Professionnelle, ne réglant les sinistres que si l'assuré ou l'assureur est légalement responsable;
Qui gère de façon réaliste les réserves pour sinistres conformément aux lignes directrices et à la philosophie du client.

Qualifications and Experience:
University degree or post-secondary education related to insurance
Minimum of 3 years’ experience
Equivalency in combination of education and experience will be considered.
Ongoing commitment to education and learning.
Effective analytical skills, including identification of cause and effect dynamics
Good investigative manner
Able to draw valid conclusions and effectively communicate them.
Ability to interpret complex documents of a legal nature, perform and understand advanced numerical calculations including analysis of comparative information.
Adjuster’s license, or currently pursuing CIP designation

Advanced communication skills including:
Effective written skills including those of a technical nature
Effective oral skills, including listening, interviewing, negotiating, must be able to flex style appropriate to audience.
Demonstrated organizational skills with the ability to prioritize and manage conflicting priorities in an effective manner.
Proactive and positive approach to customer service ensuring that all inquiries are effectively dealt with in a timely manner.
Strong interpersonal skills allowing you to effectively deal with conflict and difficult situations.
Strong commitment to ongoing education and learning.