Supervisor Lounge Services

Swissport International Ltd. - Ottawa, ON (12 months ago)

Apply Now

Supervisor Lounge Services-1914448
Primary Location-North America-CA-Ottawa-Ottawa International Airport (YOW)
Schedule-Full-time
Unposting Date-Feb 1, 2020, 10:59:00 PM

Organization-Ground Handling

Job Summary

We are building a new world-class VIP lounge at YOW, and are looking for Supervisors to oversee operations. The ideal candidates will work with the Lounge Manager, supervising agents and ensuring a safe working environment. Successful candidates need to have proven experience in the hospitality and/or restaurant industry, be comfortable in a fast-pace environment and passionate about delivering a great lounge experience to our guests. Fluency in English and French is a prerequisite.

Responsibilities

Directly supervises the Lounge Agents;
Assign duties, direct staff, coaches and disciplines employees;
Ensure compliance with airline customers, following Swissport SOP's at all times;
Ensure a prompt and high standard of quality guest service at all times to the leisure and business travelers in order to maintain guest satisfaction;
Liaison with airline customers and airport authorities;
Enforce and monitor Swissport's Health & Safety policies and procedures;
Monitor training requirements and manage overtime;
Investigate and report all errors, incidents, and injuries during the shift;
Provide on the job training when needed;
Verify and validate employees’ time sheets;
Promote employees’ assiduity and maintains good work relations;
Ensure good communication between departments and information sharing;
Make sure that assigned personnel and necessary equipment are properly utilized;
All other duties as assigned.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Résumé de l'emploi

Nous construisons un nouveau salon de classe mondiale à l'aéroport international d'Ottawa, et nous sommes à la recherche de superviseurs pour ce nouvel établissement. Les candidats idéaux en collaboration avec le Chef du Salon, superviseront les agents de services tout en assurant un environnement de travail sécuritaire. Les candidats reçus auront une solide expérience dans le secteur de l’hôtellerie et / ou dans l'industrie de la restauration. Ils seront à l'aise dans un milieu où les activités se déroulent à un rythme rapide et seront passionnés d'offrir une expérience client hors pair. La maitrise de l'anglais et du français est essentielle.

Responsabilités

Superviser directement les agents de Lounge;
Attribuer des tâches, diriger le personnel, entraîner et discipliner les employés;
Assurer la conformité avec les clients de compagnies aériennes en suivant les SOP de Swissport;
Assurer un service rapide et de haute qualité à tout moment envers les voyageurs d’affaires et de loisirs afin de maintenir la satisfaction des clients;
Coopérer avec les compagnies aériennes et les autorités aéroportuaires;
Appliquer et surveiller les procédures et politiques de qualité et de sécurité;
Suivre les besoins de formation et gérer les heures supplémentaires;
Enquêter et signaler toutes les erreurs, les incidents et les blessures pendant le quart de travail;
Fournir une formation sur le plancher au nécessaire;
Vérifier et valider les feuilles de temps des employés;
Promouvoir l’assiduité des employés et maintenir de bonnes relations de travail;
Assurer une bonne communication entre les départements et le partage d’information;
S’assurer d’une gestion adéquate du personnel affecté ainsi que de l'équipement nécessaire;
Toutes autres tâches selon les besoins opérationnels.

Qualifications Required
English and French fluency mandatory;
Must have at least 2-years hospitality, restaurant, or relevant experience
Available and flexible to work various shifts (day, evening, week-end and holidays), mandatory
Passionate about customer service;
Leadership and people management skills, and team spirit;
A proven ability to problem solving and decision making;
Excellent planning and organizational skills, professionalism and autonomy;
Commitment to continuous improvement;
Computer literate (Office Word, Excel);
A good understanding of all regulatory and recommended procedures that relate to the airport environment are considered an asset.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Qualifications requises
Excellentes compétences en communication, français et anglais sont obligatoires;
2 ans d’expérience en hôtellerie et/ou dans l’industrie de la restauration, ou expérience similaire;
Disponible à travailler durant des quarts de travail flexible (jour, soir, nuit et week-end);
Passioné du service à la clientele;
Sens du leadership, diplomatie et spirit d’équipe;
Capacité à résoudre les problèmes et expérience en prise de décision;
Habileté en planification et organisation, professionnalisme et autonomie;
Engagé vers l’amélioration continue;
Diplôme d’études secondaire ou équivalence;
Aisance avec les systèmes informatiques (Office Word, Excel);
Bonne compréhension des régulations et procédures rapportant à l’environnement aéroportuaire.

Equal Employment Opportunity Statement
Swissport as an equal opportunity employer bases its hiring decisions on the business need and the best qualified candidates available, and does not discriminate in its employment decisions on the basis of any protected category. Candidates who are offered employment may be subject to a criminal record and other background checks as permitted or required by company policy or applicable law.

Équité en matière d’emploi
En tant qu’employeur offrant des chances égales, Swissport embauche les candidats les plus qualifiés sur le marché en fonction de ses besoins commerciaux, sans faire de discrimination sur la base de catégories protégées. Les candidats retenus peuvent faire l’objet d’une vérification criminelle ou des antécédents, selon ce qui est permis ou nécessaire par la politique de l’entreprise ou selon la loie.

About us

Swissport International Ltd. is the leading Ground Services Provider to the aviation industry. Swissport is employing over 66,000 dedicated professionals, serving over 850 client companies at 315 stations in 50 countries on five continents. Swissport delivers unparalleled value in the areas of Ground Handling, Cargo Services, Executive Aviation, Travel Services, Fuelling and Aircraft Maintenance. We strive to operate with the core values of People, Professionalism, and Partnership in all that we undertake. Our mission is simple – “To provide the aviation industry with consistent and tailor-made solutions around the globe, for a better customer experience”.

A propos de nous
Swissport International Ltd. est le fournisseur de premier plan dans le domaine de services au sol pour l'industrie aéronautique. Swissport emploie plus de 66 000 professionnels dévoués, servant plus de 850 entreprises clientes dans 315 stations réparties dans 50 pays sur les cinq continents. Swissport offre une valeur inégalée dans les domaines de la manutention au sol, des services de cargo, de l'aviation d'affaires, des services de voyage, du ravitaillement en carburant et de la maintenance des avions. Nous nous efforçons d'opérer avec les valeurs fondamentales de People, Professionnalisme et Partenariat dans tout ce que nous entreprenons. Notre mission est simple: «Fournir à l'industrie aéronautique des solutions cohérentes et sur mesure dans le monde entier, pour une meilleure expérience client».