Chef de pratique IoT I Advanced Analytics I AI

LGS - Quebec City, QC (30+ days ago)

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Chef de Pratique

IoT I Advanced Analytics I AI

Title: Chef de Pratique IoT I Advanced Analytics I AI
Location: Montréal (QC)
Status: Temps plein 40h
Experience: 7 ans ou plus sur un poste similaire
Education: Diplôme en Science informatique , science de donnée

Le chef de pratique concentre principalement ses efforts à bâtir la nouvelle pratique dédiée à l'intelligence artificielle au sein du Centre Innovation Client afin d'offrir aux clients une offre de service consolidée. Il agit à titre de leader d'expérience et un joueur d'équipe, il démontre une grande capacité d'apprendre

Vous aurez à :
Définir le rôle et la mission de l'unité Cognitive au sein du Centre Innovation Client de Montréal
Effectuer la création de modèles d'affaires, le développement et la conversion de la stratégie en modèles opérationnels et en architecture d'affaires
Élaborer et articuler des propositions de valeur et des modèles de livraison afférents i.e. bâtir les équipes et les adapter aux besoins du client.
Communiquer avec différents niveaux de l'organisation et différentes unités d'affaires de la famille IBM.
Rallier les équipes et les différents paliers de décideurs, clients et partenaires d'affaires.
Intervenir au sein de projets d'envergure et complexité et en définir le cadre pour la planification des livraisons techniques du projet et en assurer l'intégrité de la configuration de la solution
Fournir la direction technique et le contrôle du personnel sous sa responsabilité
Estimer l'ensemble des besoins de compétences techniques, d'identifier les ressources appropriées ainsi que de la gestion de leur intégration dans l'équipe
Assurer la communication des statuts et de la vision aux gestionnaires client et des différentes parties prenantes liés au projet
Piloter et coordonner la bonne exécution du service : respect des délais, qualification, planification des travaux, suivi des indicateurs contractuels (SLA)
Entretenir une relation privilégiée avec le client en animant l'ensemble des instances contractuelles
Participer, en soutien aux équipes de ventes à l'élaboration d'appels d'offres pour de nouvelles opportunités d'affaires

Exigences :
Baccalauréat dans une discipline appropriée ; Science informatique, Business administration, etc.
7 à 10 ans d'expérience
Expérience démontrée dans la gestion d'équipe de taille; 10+ ressources et dans le domaine Watson, IBM Process
Avoir effectué le cycle complet incluant la livraison d'au moins 4 projets d'implantations
Expérience de leadership technique dans un contexte AI ou IoT
Capacité de travailler en étroite collaboration avec les propriétaires de processus et autres intervenants clés
Aptitudes démontrées dans la gestion de la relation client
Bilingue: français, anglais, oral et écrit
Disponible à voyager, selon les besoins

CIC Montréal est un Centre d'innovation client d'IBM, exploité par LGS, une filiale à part entière d'IBM. Le centre offre des services en développement et en support applicatif aux organisations privées et publiques canadiennes. Axé sur l'innovation, CIC Montréal emploie un grand nombre de jeunes professionnels supervisés et parrainés par des employés plus expérimentés. Caractérisé par sa capacité d'offrir simultanément des projets d'envergure, les défis professionnels y sont très stimulants et se déroule dans un environnement favorisant l'apprentissage continu, le parrainage professionnel et, finalement, des possibilités d'avancement de carrière. Pour nos clients, CIC Montréal leur permet d'accroître leur productivité, de réduire leurs coûts, d'améliorer leurs capacités d'innovation et d'accélérer leur temps de mise en marché.

Practice Lead

IoT I Advanced Analytics I AI

Title: Practice Lead IoT I Advanced Analystics I AI
Location: Montréal (QC)
Status: Regular, full time, 40h
Experience: 5 years or more in a similar senior managerial position
Education: Master's degree in an a technical or data related field

Job Description : The Practice Lead role focuses primarily on building the new Cognitive practice within the IBM Client Innovation Center (CIC) in Montreal. The CIC is looking to grow its pool of technical talent (Developers, Data scientists, Machine learning engineers, etc.) and the successful candidate will be the focal point for:

Business Development

Participate in growing demand internally within IBM, and externally for AI, IoT and AA related projects and technical skills.
Perform business model creation, strategy development and conversion into business models and business architecture
Providing customers & Internal teams with a consolidated service offering
Estimate the overall need for technical skills, identify appropriate resources and manage their integration into the team
Lead pre-sales activities, assessments, and the coordination between different stake holders
Establish and maintain deal focused, trusted relationships with internal and external clients and work with partners to scope, solution, propose, close, and deliver technical skills.

Recruitment & Delivery

Develop and articulate value propositions and related delivery models i.e build teams and customize them
Participate in the recruitment of new members of his team
Intervene in major and complex projects and define the framework for the planning of technical deliveries of the project and ensure the integrity of the configuration of the solution
Design and communicate different reports to project teams and ensure that everyone has the same understanding and ensure that everyone uses collaborative work methods

Management

Leading, managing and coaching the resources within the practice
Managing the utilization of resources in the team
Ensuring communication of the statutes and vision to the client managers and the various stakeholders involved.
Provide technical direction and control of staff under his responsibility
Periodically report to the Practice Lead on the progress of his team's tasks and propose corrective measures when necessary to meet the objectives set
Create, prioritize, assign and monitor daily tasks and progress of his team's work according to deliverables
Develop performance goals related to established business objectives and monitor them in collaboration with the Practice Lead

Required:
  • Master's degree in an appropriate discipline; computer science, business administration, Data Science.
  • Academic or professional experiences in AI, IoT or Analytics related field are preferred
  • Previous experience with Watson, IBM processes, CIC or
  • 5+ years of experience as a practice leader in a consulting company
  • Practical experience as Senior Program Manager or Senior Project Manager
  • Excellent understanding of the life cycle of an IT project
  • Demonstrated experience in team management; 10+ resources
  • Functional leadership experience in a business development, delivery and management
  • Ability to work closely with process owners and other key stakeholders
  • Demonstrated skills in team management and customer relationship
  • Bilingual: French & English, oral and written
  • Available to travel occasionally
CIC Montreal is an IBM Customer Innovation Center, which is operated by LGS, a wholly owned subsidiary of IBM. The center offers development and application support services to Canadian private and public organizations. Focused on innovation, CIC Montréal employs a large number of young professionals supervised and sponsored by more experienced employees. The center is characterized by its ability to simultaneously offer large-scale projects, stimulating professional challenges, an environment conducive to lifelong learning, professional sponsorship and, ultimately, career advancement opportunities. For our clients, CIC Montréal enables them to increase their productivity, reduce their costs, improve their innovation capabilities and accelerate their time to market.