Parts Technician, Journeyperson

SMS Equipment Inc. - Campbell River, BC (30+ days ago)

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Position Type: Full Time
Closing Date: April 1, 2019

This position will provide customers with cost effective parts and information in a friendly, efficient, and knowledgeable manner. Responsibilities include, but are not limited to:

  • Providing customer with accurate parts and pricing information and sourcing alternative parts options when OEM parts are not available for order.
  • Maintaining parts inventories including: identifying and cataloguing parts and assemblies, ordering, receiving, inspecting, sorting, stock handling, and up selling
  • Completing and entering all required documentation including: preparing invoicing, following and tracking orders, shipping and receiving information for warehouse, data entry of purchase and work orders, and maintaining price lists and catalogues
  • Processing CORE returns as required and assisting with inventory counts and inspections
  • Other duties as required
Qualifications:
The successful candidate will possess a Journeyperson Parts Technician certification and a minimum of three (3) years of industry related experience. Other requirements include, but are not limited to:

  • Highly motivated and able to work in a fast paced environment with minimal supervision.
  • Proven ability to adhere to and maintain workplace health and safety initiatives.
  • Excellent attention to detail and time management skills.
  • Effective oral and written communication skills.
  • Strong focus on providing valuable customer service.
  • Intermediate level of knowledge of MS Office Suite and computerized inventory systems is required.
  • Forklift training, WHMIS, and TDG training certification is an asset.
  • - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Titre de poste: Technicien des pièces
Type de poste: Temps plein
Unité d'affaires: 143
Département: 15

Se rapportant au ... ce poste offre aux clients de l'information et des pièces à des prix rentables, de façon accueillante, efficace et compétente. Les responsabilités comprennent, entre autres:

  • Fournir aux clients de l'information précise sur les pièces et les prix, et trouver des sources d'approvisionnement alternatives lorsque les pièces des MEO ne sont pas disponibles.
  • Maintenir les stocks de pièces, entres autres: identifier et cataloguer les pièces et les assemblages, commander, recevoir, inspecter, trier et manutentionner, et promouvir la vente de produits de catégorie supérieure
  • Compléter et entrer toute la documentation requise, entre autres: préparer la facturation, suivre les commandes, transmettre les données d'expédition et de réception à l'entrepôt, saisie des données des achats et des bons de travail, et maintient à jour les listes de prix et des catalogues
  • Traiter les retours de NOYAUX et collaborarer aux décomptes cycliques d'inventaire et aux inspections
  • Autres tâches selon les besoins
Compétences:
Le(la) candidat(e) choisi(e) possède une attestation d'expérience d'ouvrier qualifié comme technicien des pièces et au moins trois (3) années d'expérience connexe à l'indsutrie. Une combinaison équivalente de formation et d'expérience sera considérée. Les autres exigences comprennent, entre autres:

  • Très motivé et capable de travailler dans un environnement très dynamique avec un minimum de supervision
  • Capacité démontrée de suivre et de maintenir les initiatives de santé sécurité de son milieu de travail
  • Souci du détali et aptitudes en gestion du temps
  • Bonnes aptitudes de communication verbale et écrite
  • Accorde la priorité à donner un service client de qualité
  • Connaissance intermédiaire de la suite MS Office et des systèmes d'inventaire informatisés
  • Formation certifiée sur chariot à fourche, SIMDUT et certification TMD sont des atouts